×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید داروی گیاهی دانش بنیان برای درمان ناباروری مردان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، حجت اقبـال مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید محصولی برای درمان ناباروری در حوزه مردان با استفاده از گیاهان دارویی خبر داد و گفت: مشکل ناباروری مردان موضوعی بسیار جدی است که با تحقیق و پژوهش چندین ساله در این شرکت موفق به تولید داروی طبیعی از گیاهان بومی آذربایجان (دامنه سبلان) شدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دارو در شرکت فرموله شده و تست‌های آزمایشگاهی و حیوانی را با موفقیت سپری کرده است، خاطر نشان کرد:  این دارو مراحل پیش بالینی را پشت سر گذاشته و اکنون در فاز بالینی است.وی با اشاره به این که این دارو در سه مرکز ناباروری کشور در حال انجام تست های بالینی است، گفت: این دارو باعث افزایش حجم و جهش اسپرم در مردان می‌شود و مشابه داخلی دیگری ندارد.

اقبال داروی در خصوص دیگر محصول این شرکت دانش‌بنیان برای بهبود التهاب و دردهای مفاصل گفت: برای بیماری آرتریت روماتوئید مفاصل، تحقیقاتی انجام دادیم و موفق به تهیه یک پک دارویی شده‌ایم که ویتامین D را در کسانی که پوکی استخوان دارند افزایش می¬دهد و التهاب مفاصل را درمان می کند. این پک دارویی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر مشابهی با این عملکرد ندارد.

وی افزود: تمام تلاش ما در این شرکت دانش بنیان بر این است که بر روی بیماریهای خاص تحقیقات تکمیلی خود را انجام داده و فرآوردهای گیاهی از گیاهان اندمیک ایران برای آن فرموله کنیم و نیز از گیاهان دارویی ارگانیک برای تولید محصولات خود استفاده کنیم تا علاوه بر وجود بیشترین ماده مؤثره از کمترین عوارض جانبی برای مصرف کنندگان بهرهمند باشیم.

وی گفت: سلامت مصرف کننده برای ما بسیار مهم بوده و در تولید محصولاتمان از کود و سموم شیمیایی استفاده نمی‌کنیم.مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در بخش تحقیق و توسعه با وجود آزمایشگاههای غذا و دارو، بار میکروبی محصولات را در قسمت میکروبیولوژی مورد سنجش قرار داده، ترکیبات تشکیل‌دهنده و همچنین مواد مضر در قسمت شیمی شناسایی شده و با استفاده از دستگاه‌های آنالیزی موجود آنها را جداسازی، سپس در سه مرحله مختلف محصول و فرآورده مد نظر مورد آنالیز نهایی قرار میگیرد.

وی ادامه داد: بعد از فرموله شدن ابتدا در محیط آزمایشگاه، دوم بر روی حیوانات آزمایشگاهی و در مرحله سوم بعد از اخذ کد اخلاق، بر روی بیماران مختلف، تحت نظر پزشکان متخصص اثرات درمانی این داروها و عوارض جانبی آنها با دقت بسیار بالا انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.