×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چالش جدید صادرات زعفران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی پیمان یوسفی اذر درباره چالش جدید صادرات زعفران گفت: از انجا که افغانستان عضو سازمان تجارت جهانی است بنابراین از امتیاز تعرفه صفر درصدی برای صادرات محصولات بهره مند است بنابراین برخی کشورها از جمله هندوستان تعرفه واردات زعفران را از افغانستان صفر درصد اعلام کردند و همین اقدام چالشی برای صادرات زعفران ایران است .
وی گفت : در یک ماه گذشته و برای جلوگیری از روند قاچاق زعفران از ایران به افغانستان و جلوگیری از کاهش میزان صادرات این کالای راهبردی با وزرات امور خارجه و شخص اقای عراقچی مذاکره کردیم و قرار است اقدام سریع انجام شود .
مجری طرح توسعه گیاهان دارویی همچنین از پی گیری وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از روند قاچاق زعفران ایران به افغانستان از گمرکات کشور خبر داد و گفت : با گمرکات کشور مکاتبه کردیم و مسئولان گمرکات کشور نیز برای جلوگیری از قاچاق زعفران اقدام کردند .
یوسفی اذر با اشاره به اینکه میزان واردات برنج از کشور هند کاهش یافته است تصریح کرد : باید با کشورها بویژه کشور هند برای رفع این چالش وارد مذاکره شویم و قرار است این مذاکرات انجام شود اگر انها تعرفه واردات زعفران را برای افغانستان صفر درصد کردند ما هم از اقدامات تنبیهی برای واردات محصولات استفاده می کنیم .
وی همچنین بر توسعه بازارهای هدف برای صادرات زعفران تاکید کرد و از ارائه تسهیلات ویژه به بخش خصوصی در این زمینه خبر داد و افزود : فعالان بخش خصوصی برای بازاریابی و ایجاد دفتر در کشورهای چین، سوییس ،استرالیا، المان، انگلیس، فرانسه و کانادا از تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصدی برخوردار می شوند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.