×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت غیر اصولی، باعث از بین رفتن قسمت عظیمی از گیاهان دارویی شده

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید محمد جهان آرا دیروز در نشست خبری با اشاره به غنای منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد، بر ضرورت بسیج همگانی برای حفاظت از این سرمایه ملی تاکید کرد.

وی با اشاره به غنای گیاهان دارویی در استان بیان داشت: بیش از ۴۷۰ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شد که با توجه به استعداد و طبیعت خاص، کشت گیاهان دارویی را می توان یکی از ظرفیت های بی نظیر سرمایه گذاری در استان دانست.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: برخی از گیاهان دارویی استان در دنیا کم نظیر هستند که می توان به سه گیاه دارویی کمیاب در دنیا همچون باریجه، آنغوزه و گزانگبین اشاره کرد؛ این گیاهان در کهگیلویه و بویراحمد در محدوده ای به وسعت ‎ ۵۳هزار هکتار به وفور یافت می شود.

جهان آرا افزود: این اداره کل با هدف افزایش تولید گیاهان دارویی در سال های اخیر اقدام به کشت بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی کمیاب در مناطق مختلف کرده است.

وی گیاهانی مانند کنگر، بیلهر، ریواس بن سرخ، کارده، تره کوهی باریجه، آنغوزه، آویشن، هوچوبه، مورد، صدر، بابونه، رازیانه، کتان، گل گاوزبان، آلوئه ورا، جاشیر و گل اشک را از جمله گیاهان خوراکی و مرتعی و دارای خواص داروی این استان عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد به برداشت غیر علمی گیاهان داروی در استان اشاره کرد و گفت: این نوع برداشت غیر اصولی و غیر علمی که به روش سنتی انجام می گیرد، باعث از بین رفتن قسمت های وسیعی از این گیاهان شده است. 

جهان آرا تصریح کرد: تدابیر و تصمیماتی اتخاذ شده است که از برداشت غیر علمی و بی رویه گیاهان دارویی و خصوصا گونه های کمیاب آن جلوگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.