×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممنوع شدن برداشت گیاهان دارویی در شهرستان ابرکوه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: با توجه به تداوم پدیده ۲۶خشکسالی، کمبود بارندگی و کاهش رویش گیاه در عرصه های طبیعی هرگونه برداشت گیاهان دارویی در این شهرستان در سال ۱۴۰۱ ممنوع است.
مرتضی سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت رویش گیاهان دارویی در مراتع، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستم شکننده در مراتع شهرستان ، برداشت هرنوع محصول گیاهان دارویی غیرمجاز است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود .
وی عمده گیاهان دارویی و خوارکی منطقه را آویشن، آنغوزه، ریواس و خاکشیر ذکر و اظهار کرد: حدود ۲۳۷ هزار هکتار مراتع منطقه به گیاهان دارویی اختصاص دارد .
رییس اداره منابع طبیعی ابرکوه ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت این اداره در عرصه های منابع طبیعی به صورت دایم در حال گشت زنی در مراتع  هستند و در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی و خوراکی با افراد متخلف برخورد می کنند.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی پارسال در هفته منابع طبیعی با استفاده از ۴۰۰ کیلوگرم بذور مختلف، در سطح ۵۰۰ هکتار رویشگاه های گیاهان دارویی مراتع این شهرستان بذرکاری شد.
سال گذشته برای این طرح ها ۱۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات مناطق محروم ، استانی اختصاص داده  شده است که از این میزان ۷۰میلیارد ریال ان جذب وهزینه شده است.
این مسوول منابع طبیعی ابرکوه  برای حفظ منابع طبیعی و مراتع از روستاییان درخواست کرد  که هرگونه تخریب و تصرف و برداشت غیرمجاز از منابع طبیعی و مراتع را سریعا با سامانه ۱۵۰۴، یا با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۲۱۳۳۴ اطلاع رسانی کنند.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.