×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
عناوین مهمترین اخبار شبکه خبری گیاهان دارویی در ماه گذشته

ملارد، مستعد پرورش گیاهان دارویی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملارد از اجرای ۱۰ طرح مرتعداری در این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ملارد ظرفیت‌های لازم را برای پرورش گیاهان دارویی دارد که باید از این پتانسیل استفاده شود.

 

سرعت رو به افزایش مطالعه مواد موثره گیاهان دارویی

پژوهشگر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، گفت: مطالعه و تحقق در مورد مواد موثر و خواص درمانی گیاهان با سرعت خارق العاده ای در حال گسترش و تکامل است.

 

دانلود نرم افزار موبایلی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی

نرم افزار موبایلی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی برای دانلود رایگان در اختیار بازدیدکنندگان عزیز قرار می گیرد.

 

فروش گیاهان دارویی گاوزبان، باریجه، آلوئه، آویشن و به لیمو در استان سمنان

شبکه تولیدکنندگان گیاهان دارویی، محصولات گاوزبان، باریجه، آلوئه، آویشن و به لیمو را با قیمت توافقی در استان سمنان به فروش می رساند.

 

تولید شوینده گیاهی از گیاهان جنگلهای کشور

یک مخترع ایرانی موفق به ساخت شوینده کاملا گیاهی از جنگل های ارسباران شد. مشخصات فنی این شوینده شامل ترکیب ۱۲ گونه گیاهان جنگل های ارسباران که با درصد و دوزهای متفاوت است.

 

۱۳۰۰ گیاه نادر چهارمحال و بختیاری پس از ۲۰ سال شناسنامه دار شد.

در شناسنامه این گیاهان علاوه بر تعیین جنس ، خانواده ، گونه ، شکل و نام گیاهان دارویی به سه زبان فارسی ، لاتین و انگلیسی ، رویشگاهها ، پراکنش جغرافیایی و کابردهای صنعتی و اقتصادی هر گیاه موجود است.

 

پس از بوشهر: مقام دوم تولید آلوئه ورا برای فارس

کارشناس مسئول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان فارس گفت : تولید گیاه آلوئه ورا دراین استان با چهار برابر افزایش به پنج هزار تن محصول در سطح ۴۵ هکتار رسید.

 

سبزه ی هفت سین با گیاهان دارویی

هر ساله مقدار زیادی گندم، عدس و … را برای سفره هفت سین سبز می کنیم و سبزه ها را تا سیزدهم فروردین نگه میداریم و بعد دور می ریزیم، گیاهان دارویی را می توانیم قدری بیشتر نگه داریم، بسیاری تجربه آشنایی با گیاهان دارویی را دوست دارند، ما هم این تجربه را دوست داریم و این فرصت را هم فراهم کرده ایم که علاقمندان بتوانند بعضی از گیاهان دارویی را به صورت سبزه هفت سین داشته باشند.

 

تمام داروهای گیاهی خارجی موجود در بازار قاچاق هستند

برای واردات داروهای گیاهی مجوز نداریم مگر داروهایی که خاصیت درمانی جدید داشته و آزمایش بالینی شده باشند همانند داروهای قلبی عروقی و داروهایی که برای رفع مشکلات معده و روده است.

 

فیلم: تولید زرین گیاه (Dracocephalum kotschyi) در ایران

زرین گیاه یا بادرنجبویه دنایی با نام علمی(Dracocephalum kotschyi Boiss) از گیاهان دارویی با ارزش و انحصاری کشور ما ایران می باشد که متاسفانه در سالهای اخیر به دلایل مختلفی از جمله خشکسالی، بهره برداری بیش از اندازه توسط دام و … در حال انقراض می باشد. این گیاه بومی مناطق بسیار مرتفع و سردسیر کشورمان می باشد. در مناطق مختلف کشور از این گیاه با نامهای زرابی،گیاه آهوان و پلنگ مشک یاد می شود. 

 

کلم بروکلی، مفید برای بهبود علایم قاعدگی

نتایج مطالعه ای که به تازگی صورت گرفته نشان می دهد، زنانی که میزان زیادی کلم بروکلی و دیگر منابع گیاهی حاوی آهن استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به تنش های قبل از عادت ماهانه قرار می گیرند.

 

آشنایی با گیاه دارویی باباآدم Aractium lappa

ریشه باباآدم دارای اینولین ، ماده چرب به مقدار کم ، کربنات و نیترات پتاسیم ، رزینهای مختلف و یک گلوکوزید به نام لاپین یا لاپوزید است. برگ باباآدم دارای اکسیدازهای فعال و دانه‌اش علاوه بر گلوکوزید مزبور ، دارای ۱۸ درصد روغن زرد رنگ خشک شونده با طعم تلخ مرکب از ۵۰ درصد اسید لینولئیک و ۱۰ درصد اسید اولئیک است.

 

انفیه، داروی معجزه آسای سینوزیت، گرفتگی و آبریزش بینی!

انفیه به دلیل بوی تندی که دارد، هنگامی که در بینی قرار می گیرد، منجر به عطسه های شدید شده و برای درمان سینوزیت و بیماریهایی که به نحوی سینوسها را درگیر می کنند مفید است.

 

هشتمین کنگره علوم باغبانی ایران

هشتمین کنگره علوم باغبانی ایران در تاریخ ۴-۷ شهریور ماه ۱۳۹۲در دانشگاه بوعلی سینا -شهر همدان برگزار میگردد.

 

راه اندازی نخستین مرکزفرآوری گیاهان دارویی استان آذربایجان غربی درمهاباد

بیش ازدو میلیاردریال برای ساخت وراه اندازی نخستین مرکزفراوری گیاهان دارویی استان آذربایجان غربی درمهابادهزینه شده است.

 

نارضایتی تولیدکنندگان داروهای گیاهی از پوشش بیمه ای داروها

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی گفت: واردات داروهای گیاهی مجاز نیست اما ورود مکمل گیاهی مجاز است.

 

افغانستان صادرات گیاهان دارویی برداشت شده از طبیعت را ممنوع اعلام کرد

ادارۀ انکشاف صادرات کشمش،میوه جات و سبزی جات افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که بیش ازدوماه می شود که گیاهان دارویی ازافغانستان صادرنمی شوند.

 

سوالات آزمون دکتری علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی سال ۱۳۹۲

شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به منظور ایجاد عدالت تحصیلی و آموزشی در بین دانشجویان گیاهان دارویی در سراسر کشور، اقدام به ارائه رایگان سوالات کنکور دکتری علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۲ می نماید.

 

روغن کنجد ۳۰ درصد از عوارض اشعه ماوراء بنفش می کاهد

طبق مطالعات در بررسی های انجام شده استفاده موضعی روغن کنجد تا حدود ۳۰ درصد از عوارض اشعه ماوراءبنفش خورشید بر پوست می کاهد.

 

برای صادرات داروی گیاهی نیاز به مجوز کشور هدف داریم

دکتر جعفر میرفخرایی دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ داروی گیاهی از وزارت بهداشت مجوز تولید انبوه گرفته اند اما به دنبال این هستیم که به منظور صادرات آنها، در کشورهای هدف هم مجوز را اخذ کنیم.

 

فیلم: معرفی گیاه دارویی آفتیمون

آفتیمون یا سس گیاهی است از تیره پیچک صحرایی علفی ، یکساله و دارای ساقه های ظریف و باریک که قابلیت انعطاف داشته و به صورت انگل روی گیاهانی نظیر یونجه ، آویشن و غیره می پیچد . آفتیمون یکی از ۱۷۰ نوع cuscuta است که در ایران ۱۸ نوع آن شناسایی شده است .

 

دانلود کتاب Illustrated Phytotherapy -جلد دوم

کتاب Illustrated Phytotherapy کتاب ارزشمندی است که به بررسی گیاهشناسی، ترکیبات شیمیایی و خواص دارویی صدها گونه گیاه دارویی می پردازد.

 

احمد اسفندیاری، طراح گیاهی درگذشت

احمد اسفندیاری نقاش پیشکسوت و فعال در زمینه عکاسی و طراحی از گیاهان، پس از گذراندن یک دوره بیماری شب گذشته ۲۹ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

 

همایش ملی بهار نارنج در ساری برگزار می گردد

سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ساری با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و سایر نهادها و مجموعه های دولتی استان مازندران، اقدام به برگزاری دومین همایش ملی بهار نارنج می نماید.

 

همایش ملی گیاهان دارویی گرگان

همایش ملی یک روزه گیاهان دارویی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار می گردد و سرمایه‌گذاری، اقتصاد و بازرگانی، جنبه‌های دارویی، طب ایرانی، بیوشیمی گیاهان دارویی، آموزش، مهارت‌ها و اشتغالزایی و جاذبه‌های گردشگری گیاهان دارویی سایر بخش‌های همایش ملی گیاهان دارویی هستند.

 

مشکلات یائسگی؛ گیاهان دارویی بهترند یا هورمون درمانی؟

تحقیقات ثابت کرده مصرف گیاه سویا که دارای استروژن است در مواقع زیادی می‌تواند شدت گرگرفتگی را در زنان تا ۵۰درصد کاهش دهد. شبدر قرمز هم مقادیر زیادی هورمون زنانه دارد و می‌تواند به کاهش علائم ناخوشایند در خانم‌هایی که به سن یائسگی رسیده‌اند، مفید باشد.

 

درمان یکی از بیماریهای مهم ماهی قزل آلا با عصاره درخت بلوط

جوان نخبه کهگیلویه و بویراحمدی از میوه درحت بلوط عصاره‌ای ساخت که با آن داروی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ماهی قزل‌آلا ساخته شد و از این پس نیازی به نوع پر خطر شیمیایی وارداتی خارج از کشور با هزینه زیاد نیست.

 

کاشت، داشت و برداشت روناس Rubia tinctorum

روناس از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است. باز کننده گرفتگی ها در بدن است و اوره خون را پائین می آورد. از کمپرس جوشانده روناس برای رفع بیماریهای پوستی استفاده می شود. گیاه روناس در درمان بیماری سنگ کلیه موثر است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که آنتراکوئینون‌های موجود در گیاه روناس برای درمان بیماران مبتلا به سنگ کلیه مفید می باشد.

 

تسهیل فرآیند تجاری سازی، عمده ترین فعالیت کارگروه گیاهان دارویی بنیاد نخبگان یزد

مسوول کارگروه گیاهان دارویی بنیاد نخبگان یزد عنوان کرد: با توجه به مباحثی که در جلسات متعدد کارگروه گیاهان دارویی در سال ۹۱ به عمل آمد، کارگروه به این نتیجه رسید که عمده فعالیتهای صورت گرفته در این کارگروه، باید بر روی موضوع تجاری سازی گیاهان دارویی متمرکز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.