×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر مسعودی، متخصص گوارش و کبد در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت:  بازگشت غیر عادی اسید و شیره معده به مری و آزرده شدن مخاط مری موجب بیماری رفلاکس معده به مری می شود.

وی گفت: شایع ترین علامتی که بیماران با آن به پزشک مراجعه می کنند ترش کردن است یعنی بیمار احساس می کند مایعی ترش وارد دهانش شده است.

وی افزود: برگشت مداوم مواد اسیدی می تواند مری را تحریک کرده و سبب سوزش فشار یا التهاب شود التهاب معده و در نهایت باعث به وجود آمدن زخم در مری می شود که افراد برای کنترل علایم در هر وعده غذایی باید حجم غذا را کاهش دهند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به روش های درمانی رفلاکس معده ادامه داد: داروی ضد رفلاکس و انجام عمل جراحی از جمله راه های درمان رفلاکس معده است که با پرهیز از خوردن مواد غذایی چرب، کاهش وزن، خوابیدن حداقل دو ساعت پس از صرف غذا و … می توانیم این بیماری را کنترل کنیم.

***آلوئه ورا بخورید

این متخصص گوارش و کبد در پایان با اشاره به عدم تاثیرگذاری گیاهان دارویی در رفع رفلاکس معده اظهار داشت: برخی تصور می کنند استفاده از گیاهان دارویی همچون نعنا رفلاکس معده را درمان می کند این در حالی است که مصرف این گونه ای گیاهی در درمان این بیماری موثر نیستند و فقط با استفاده از آلوئه ورا می توان رفلاکس معده را کنترل کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.