×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با مصرف دانه انگور جوان بمانید

سلول‌های پوست ما به دو علت پیر می‌شوند؛ یک علت آن، درست مانند دیگر سلول‌های بدن و به‌دلیل بالا رفتن سن و تغییرات ناشی از سن است که باعث می‌شود کارکرد و نوع فعالیت سلول‌های مختلف دستخوش تغییر شوند…

همه این تغییرات دست به دست هم می‌دهند تا فرآیند اکسیداسیون در سلول‌‌های پوست اتفاق بیفتد و روند پیری تسریع شود. عامل دومی که به پیری سلول‌های پوست منجر می‌شود، اشعه آفتاب است. اتفاقا همین نورآفتاب نیز با عملکرد مشابه، باعث اکسیداسیون سلول‌های پوست و تسریع روند پیری می‌شود.

ما نمی‌توانیم برای گذشت زمان و روند پیری چاره‌ای بیندیشیم اما آنچه مهم است اینکه برای جلوگیری از روند پیری که نتیجه پیری ناشی از سن و پیری ناشی از نور آفتاب است، باید کاری کنیم. مهم‌ترین و بهترین کار ما این است که از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنیم چون آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از اکسیداسیون سلول‌های پوست جلوگیری‌ کنند و پروسه پیری را به تعویق بیندازند.

علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌ها باعث شادابی و نشاط پوست می‌شوند و عمل کلاژن‌سازی را در پوست تحریک می‌کنند. در حضور آنتی‌اکسیدان‌ها، کلاژن‌سازی ادامه‌دارتر می‌شود و بهتر انجام می‌گیرد. اهمیت آنتی‌اکسیدان‌ها تا آنجاست که در داروهای مختلفی که برای زیبایی وجود دارد و آنها را با نام ضدچروک یا محافظت‌کننده پوست می‌شناسید، از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده می‌شود.

اینکه می‌گویند قرص ویتامین E قرص جوان‌سازی است یا کرم ضدچروک با غلظت ۲۰ درصد از ویتامین C تهیه شده است به این دلیل است که این مواد جزو آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

از دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها که نام آن را در داروهای ضدچروک شنیده‌اید به ویتامین۳‌B و یک نوع کوآنزیم به نام ۱۰‌Q (کیوتن) اشاره می‌کنم. از نظر موادی که منشاء گیاهی دارند و در گروه آنتی‌اکسیدان‌ها هستند نیز به ۳ مورد مهم اشاره می‌کنم که شما می‌توانید با مصرف آنها به سلامت خود کمک کنید و روند پیری را به تاخیر بیندازید.

اولین آن چای‌سبز است. خود را عادت بدهید روزی یکی، ‌دو لیوان کوچک چای‌سبز (البته بدون قند و مخلفات همراه دیگر) بنوشید تا به مرور متوجه خاصیت جوان‌سازی و شادابی آن شوید.

دوم یک اسیدچرب به نام «فرولیک‌اسید» و سوم عصاره دانه انگور است. اغلب ما به مصرف میوه عادت نداریم و اگر هم میوه‌های خوبی مانند انگور را می‌خوریم هسته‌های آن را درمی‌آوریم و فقط گوشت شیرینش را می‌خوریم در حالی که ارزش آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده دانه‌انگور را نمی‌دانیم. پس، از این به بعد آن را دور نیندازید و خوب بجوید و بخورید.

به‌طور خلاصه، همه آنتی‌اکسیدان‌های ذکرشده را می‌توانید در میوه‌‌ها و سبزی‌های تازه بیابید. با مصرف مقادیر قابل‌توجهی از این ۲ گروه موادغذایی هم می‌توانید پوست جوانی داشته باشید و هم به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایشان شاداب و سلامت و با اندامی متناسب از زندگی لذت ببرید.

افکارنیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.