×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش فشار خون و چربی خون با چای ترش

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، این گیاه دارویی دارای صدها گونه است که براساس زیستگاه و آب و هوا متفاوت است. متداول‌ترین نوع آن که برای آماده سازی چای از آن استفاده می‌شود Hibiscus sabdariffa نام دارد.چای ترش منبع غنی آنتی اکسیدان های است که از سلول‌ها در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین با تجزیه چربی‌های درون بدن به عملکرد مناسب کبد در طولانی مدت کمک می‌کند. در ادامه به برخی فواید این گیاه دارویی اشاره می‌شود.

تنظیم فشارخون: نوشیدن چای ترش به کاهش هر دو نوع فشارخون سیستولیک و دیاستولیک کمک می‌کند. مطالعات نشان داده اند نوشیدن چای ترش موجب پایین آمدن فشارخون سیستولیک تا ۷٫۵۸ mmHg و فشارخون دیاستولیک تا ۳٫۵۳ mmHg می‌شود.

دفع عفونت‌های باکتریایی: باکتری‌ها میکروارگانیزم های هستند که می‌توانند موجب بروز برخی عفونت‌ها نظیر ذات الریه یا برونشیت شوند. خواص آنتی اکسیدانی این گیاه دارویی به دوری بدن از عفونت باکتریایی کمک می‌کند.

کمک به کاهش وزن: نوشیدن منظم چای ترش می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که افراد دارای اضافه وزن بعد از ۱۲ هفته مصرف عصاره چای ترش، شاهد کاهش وزن و چربی بدن شأن بودند.

پیشگیری از سرطان: این گیاه دارویی حاوی پلی فنول ها، ترکیبات معروف به خاطر داشتن خواص ضدسرطانی، است. در برخی مطالعات هم نشان داده شده است که عصاره چای ترش می‌تواند موجب اختلال در رشد سلولی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.