×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاها دارویی و ترکیبات طبیعی، ˈعلی اصغر زارعیˈ در گفت و گو با ایرنا، گیاهان دارویی تولید شده را شامل: گل گاو زبان، زیره سبز، آلوئه ورا، کاسنی، نعنا فلفلی و آویشن عنوان کرد.

وی افزود: برخی از گیاهان شامل کاسنی، رزماری، اسطوخودوس و آویشن، برای اولین بار در سالجاری در این استان کشت شده که بدلیل کم سن بودن هنوز به باردهی نرسیده است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: سطح زیر کشت کاسنی و آویشن دو هزار مترمربع، رزماری دو و نیم هکتار و اسطوخودوس یک هکتار است که در شهرستان های محلات، تفرش و اراک تولید می شود.

زارعی اضافه کرد: گیاه نعنا فلفلی در سطح دو هکتار و با میزان تولید ۱۶ تن در سال از محصولات مهم و پربازده در سطح استان است که علاوه بر مصارف دارویی و بهداشتی از عصاره آن نیز استفاده می شود.

وی یادآور شد: گیاهان گل گاو زبان با دو و نیم و زیره سبز با سطح زیرکشت پنج هکتار، بیش از ۲۰ تن محصول تولید شده است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی، سطح زیر کشت گیاه آلوئه ورا را در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول درحال حاضر بیش از ۱۱ هکتار است که بیش از ۹۹۰ تن آلوئه ورا از آن برداشت می شود.

زارعی بیان کرد: به ازای هر هکتار سطح زیر کشت گیاه آلوئه ورا ۱۲ نیروی انسانی در سطح استان فعالیت دارند که مراحل کاشت و داشت و برداشت را برعهده دارند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی توضیح داد: هم اکنون یک واحد صنایع تبدیلی گیاه آلوئه ورا در شهرستان محلات با ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن انواع فرآورده ها شامل ژل، پودر و شربت فعالیت می کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.