×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان مرکزی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، «علی‌ اصغر زارعی» افزود: سهم تعیین شده کشت گیاهان دارویی در این استان سال زراعی گذشته  ۲۰۰ هکتار بود که با برنامه‌ ریزی‌ و حمایت‌های انجام شده ۶۵۰ هکتار به سطح زیر کشت این گیاهان افزوده‌ شد.

وی، از کشت ۵۰ هکتار زعفران و ۱۰۰ هکتار گل محمدی در سال زراعی گذشته در  استان مرکزی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت زعفران با توسعه کشت این محصول اکنون به ۳۵۰ هکتار و گل محمدی به یک هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده‌است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: کشت پنج هکتار زعفران و ۲۰ هکتار گل محمدی سال زراعی  گذشته برای این استان تعهد شده‌ بود که با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده حدود ۱۰ برابر تعهد ایجاد شده برای کشت زعفران و پنج برابر برای کشت گل محمدی در استان محقق شد.

زارعی خاطرنشان کرد: پنج میلیارد ریال منابع مالی در راستای توسعه گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی استان مرکزی به این استان اختصاص یافته و این اعتبارات به‌صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشاورزان و متقاضیان کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم و آبی استان مرکزی می توانند بر اساس نوع کشت از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کم گیاهان دارویی به آب کشاورزی نسبت به سایر کشت ها و تولید و درآمد اقتصادی بیشتر این گیاهان برای کشاورزان، اشتیاق کشاورزان به کشت این گیاهان نسبت به سایر کشت ها بیشتر است و سالانه میزان کشت این گیاهان در استان مرکزی روبه افزایش دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.