×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

Asparagus3.JPG

مارچوبه به دلیل داشتن میزان قابل ملاحظه ای کلروفیل از جمله گیاهان و مواد غذایی طبیعی محسوب می شود که به خونسازی بدن کمک می‌کند. مصرف مداوم و منظم این گیاه در سبد غذایی خانواده علاوه‌بر آن‌که به تقویت قلب و عملکرد آن کمک می‌کند موجب تقویت بینایی و دید انسان نیز می شود.

به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتی این گیاه تاثیر زیادی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش، درمان یبوست و همینطور تقویت مثانه دارد.

چگونه از مارچوبه استفاده کنیم؟

برای افزایش میزان گلبول های قرمز خون گیاه مارچوبه عموما به صورت خوراکی مصرف می‌شود. این گیاه به‌صورت پخته شده در مواد غذایی و انواع سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن چای یا دم نوش این گیاه نیز برای دریافت خواص مفیدش توصیه شده است. نوشیدن روزانه دست‌کم یک فنجان از چای این گیاه به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به ویژه در افراد سالمند کمک می‌کند.

ساده‌ترین روش برای تهیه غذا با مارچوبه استفاده از قطعات ریز شده آن در سالاد سبزی‌ها یا سوپ است. برای این منظور  توصیه شده مارچوبه را خرد و  آب پز کرده  و آن را به سوپ یا سالاد فصل خود اضافه کنید اما باید توجه داشت که مصرف این گیاه دارویی به تمامی افراد توصیه نمی شود چرا که در برخی منابع و متون طب سنتی  افراد مبتلا به ورم مجاری ادراری، افراد مبتلا به سنگ کلیه، افراد مبتلا به روماتیسم و همینطور افراد عصبی مزاج  از مصرف این گیاه دارویی منع شده‌اند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.