×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی برداشت ۱۴۰۰ تن گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، هادربادی گفت: از ابتدای امسال حدود ۱۰۵۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان تولید و از مراتع و باغات و مزارع برداشت شده که حدود ۲۱ میلیارد ریال ارزش ریالی داشته است.

وی با اشاره به ۳۷۵۸ هکتار سطح زیر کشت مزارع گیاهان دارویی افزوود: با احتساب جمع آوری گیاهان دارویی از مراتع و عرصه‌های طبیعی این سطح به ۹۴۴۲ هکتار بالغ می‌شود و بیشترین سطح مربوط به شهرستان بشرویه در حدود ۴۰۰۰ هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از این تولیدات به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران به ارزش ۱۲۶۰۰ میلیون ریال صادر شود.

هادربادی گفت: گونه‌های گیاهی کشت شده شامل آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره سیاه، کلپوره، نعناع، زنیان آلوئه ورا، به لیمو، مریم گلی، نعناع فلفلی و جمع‌آوری از مراتع شامل آنغوزه شیرین، وشاء، کاکتی، درمنه ترکی، سماق، نعناع، شاه تره، بنه است.

وی یادآور شد: حدود ۱۲۰۰ نفر در زمینه کشت گیاهان دارویی در استان مشغول بکارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۳۲۲۶ هکتار بوده که ۱۲۶۲ تن محصول به ارزش ۲۵۲۴۰ میلیون ریال تولید شده و ۱۵۱۴۴ میلیون ریال ارزآوری داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.