×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت ۳۵ گونه گیاهی آندمیک در فهرست هرباریوم های بین المللی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی  ترکیبات طبیعی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : هرباریوم محل نگهداری گیاهان خشک شده دارای شناسنامه و به عبارتی کلکسیون بین المللی گیاهان خشک شده است.

ابراهیمی افزود: مرزه کلاری ، مرزه بختیاری ، بومادران کلاری ، هزارخار بختیاری ،هزار خار تنگ صیادی ، شنبلیله بروجنی ، زرگانا بختیاریکا ، کلوس ، تره کوهی و کاسین از جمله این گونه های نادر گیاهی است که در طول هشت ماه گذشته در هرباریوم های بین المللی ثبت شده است.

وی گفت : از ۱۵ هزار نمونه گیاهی شناسایی شده دنیا ، ۳۵ گونه آندمیک در چهارمحال و بختیاری شناسایی و جمع آوری شده است ابراهیمی افزود : این گونه های گیاهی در فهرست هرباریومهای بین المللی به ثبت رسیده اند.

وی گفت : تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ نمونه گیاهی نادر شامل ۵۰۰ جنس از ۸۰ تیره در استان شناسایی شده که ۲۰۰ گونه آن دارویی ، صنعتی ، خوراکی و عطری است.

ابراهیمی افزود : امسال نیز ۲۸۰ گونه گیاهی جدید در استان شناسایی شد که بسیاری از آنها آندمیک هستند و تنها رویشگاه آن در دنیا چهارمحال و بختیاری است .

جمع آوری و شناسایی علمی گونه های گیاهی و دارویی از سال ۱۳۷۱ در این استان آغاز شد.

گونه گیاهی یعنی نوع و طبقه بندی گیاهان دارویی را از نظر ترکیبات شیمیایی ساقه و برگ ،شکل ظاهری ، موقعیت رویش ، نوع کاربرد و خواص گیاهان تقسیم بندی می کنند که برخی به لحاظ تراکنش در زمره نمونه های کمیاب قرار می گیرند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : فلور ( کتاب ویژه گیاه شناسی) این استان نیز تنظیم شده و بزودی به زبان فارسی در کشور چاپ می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.