×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی با هدف تنوع بخشی به معیشت عشایر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، یحیی حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بررسی میدانی طرح کشت گیاهان دارویی در منطقه عشایری چویلان شهرستان اردل با حضور معاون توسعه و امور زیربنایی، رئیس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره برداری، مسئولین میزهای تخصصی گیاهان دارویی و گردشگری اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری و رئیس اداره امور عشایر شهرستان اردل انجام شد.

وی تصریح کرد: در این منطقه به صورت پایلوت بیش از ۶ هکتار از اراضی زیر کشت کرفس و موسیر با هدف تنوع بخشی به معیشت عشایر و همچنین افزایش سطح درآمد خانوارهای عشایری انجام شده است.

حسین پور بیان داشت: عشایر جهت بهره مندی از تسهیلات کم بهره تبصره ۱۶ با مراجعه به سامانه اشتغال و و ادارات امور عشایر شهرستان‌ها نسبت به ثبت درخواست تسهیلات خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم سازمان امور عشایر کشور و به تبع اداره کل امور عشایر استان خروج عشایر از درآمد تک بعدی و تنوع بخشی به معیشت و افزایش سطح درآمد خانوارهای عشایری در قالب چهار طرح تخصصی افزایش زنجیره تولید گوشت قرمز، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع دستی و همچنین توسعه گردشگری خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.