×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، این پزشکان معتقدند که از عصاره گیاه دارواش Viscum album می توان بعنوان مکملی برای بهبود اثرات شیمی درمانی و یا حتی بعنوان جایگزین شیمی درمانی برای معالجه سرطان روده استفاده کرد.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آدلاید در استرالیا تاثیر سه نوع مختلف از عصاره این گیاه دارویی را با تاثیر شیمی درمانی روی سلولهای سرطانی روده مقایسه کردند. هم چنین تاثیر دو روش فوق روی سلولهای سالم روده نیز مقایسه شد.

دکتر زهرا لطف الهی از متخصصان دانشگاه آدلاید در آزمایشات اخیر خود با نظارت و مشاوره پروفسور گوردون هوورات، استاد برجسته شورای سرطان در این دانشگاه دریافت که عصاره ها گیاه دارواش از گونه ای موسوم به فراکسینی که روی درختان زبان گنجشک رشد می کند تاثیر فوق العاده ای در مبارزه با سلولهای سرطان روده دارد.

دکتر لطف اللهی تصریح کرد: این نوع عصاره گیاه دارواش حتی از شیمی درمانی برای مقابله با سلولهای سرطانی قوی تر و موثرتر است.

بر اساس این گزارش، امروزه خواص درمانی و دارویی گونه های مختلفی از گیاه دارواش به اثبات رسیده است. از خواص درمانی این گیاه می توان به کم کردن فشار خون، بهبود گردش خون، توقف خونریزی داخلی، شل کردن عضلات، مقابله با تشنج، نقرس، هیستری، سیاه سرفه، آسم، سرگیجه، اسهال، تپش قلب، صرع، روماتیسم، سردرد، اضطراب و اخیرا نیز سرطان و ایدز اشاره کرد. دوز دارویی دارواش بسیار کم و تعداد زیاد آن می تواند سمی باشد به همین دلیل مصرف این گیاه باید تحت نظر متخصص باشد.

(دارواش نوعی گیاه انگلی است که با چسبیدن به شاخه های درختان، از شیره پرورده آنها تغذیه می کند و بیشتر بعنوان یک علف هرز انگلی شناخته می شود)


برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.