×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط تولید عصاره گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی گیلان راه اندازی شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر کورش دلپسند در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای سیاست‌ها در زمینه استفاده از ظرفیت های داروهای گیاهی و طبیعی، از ابتدای سال جاری ایده راه اندازی خط تولید عصاره های گیاهی و عصاره پروپولیس در دستور کار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت قرار گرفت.

وی از طراحی، ساخت، نصب و همچنین راه‌اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی و عصاره بره موم(پروپولیس) در آینده نزدیک در این دانشکده خبر داد و گفت: تامین اعتبار مالی این پروژه با همراهی مجمع خیرین سلامت استان گیلان محقق شده است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گیلان تصریح کرد: از ظرفیت علمی و عملیاتی موجود در شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز فن آوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی با سیستم تقطیر در خلاء استفاده شد.

دلپسند خاطرنشان کرد: خط تولید عصاره های گیاهی و عصاره بره موم در حال حاضر برای تولید عصاره پروپولیس برنامه ریزی و راه‌اندازی شده است که به عنوان یک ماده طبیعی ضد قارچ و ضد میکروب با خواص ترمیمی بالا شناخته می شود؛ این ماده در ترکیب مواد آرایشی – بهداشتی، پمادهای سوختگی، خمیر دندان و سایر محصولات مرتبط کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نحوه اجرای این پروژه می تواند الگوی مناسبی از ایجاد مشارکت از نوع همکاری بین بخش خصوصی و دولت باشد، یادآور شد: پروژه مذکور، بستر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و یا افراد صاحب ایده در زمینه تولید داروهای طبیعی را فراهم نموده و امکان تولید محصولات متنوع در این حوزه را مهیا می‌سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.