×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمد ۶۵ میلیارد ریالی از کشت آلوئه ورا

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام این خبر گفت: ۱۲۵ کشاورز گیلانی از ابتدای امسال تا کنون با تولید ۹۸۹ تن آلوئه ورا ۶۵ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
منوچهر پارسافر با اشاره به اهمیت تولید این گیاه دارویی افزود: آلوئه ورا بیشتر در شهر‌های فومن، رودبار، املش، تالش، رودسر، آستانه و املش کشت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ هکتار آلوئه ورا در گیلان کشت می‌شود تصریح کرد: سطح زیر کشت این محصول نسبت به مدت مشابه پارسال تقریبا دو برابر شده است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین سطح کشت متعلق به شهرستان فومن با ۲،۵ هکتار است، ادامه داد: الوئه ورای تولید شده بیشتر به مصارف دارویی می‌رسد و مقداری از آن نیز به اربیل عراق صادر می‌شود.

پارسافر گفت: باتوجه به اهمیت گیاه آلوئه‌ورا و استفاده روز افزون آن در صنایع بهداشتی- درمانی و خوراکی کشت این گیاه در مناطق مستعد و در شرایط گلخانه‌ای در استان توسعه یافته است.
وی گفت: اگر صنایع فرواری آلوئه‌ورا در گیلان زیادتر شود، ارزش افزوده بیشتری از تولید این گیاه به فعالان و بهره برداران برمی گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.