×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طراحی و ساخت دستگاه برداشت و خشک کن گل گاو زبان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، اخیراً ۲ شرکت دانش‌بنیان گیلانی طی تفاهم‌نامه‌ای با بررسی دو گیاه دارویی گل‌گاوزبان و بابونه، موفق به دستاوردهای بزرگی در این حوزه شده‌اند تا جایی که شرایط صادرات محصولاتشان نیز فراهم‌شده است.

عباس رنجی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گیلان با اشاره به دستاوردهای نخبگان و فناوران این شرکت می‌گوید: این شرکت چندین سال است که روی گل‌گاوزبان مطالعه می‌کند و دستاورد بزرگی داشته که یکی تولید دستگاه خشک‌کن گل‌گاوزبان با فناوری امواج رادیویی و دیگری دستگاه برداشت گل‌گاوزبان است.

به گفته رنجی، در فناوری‌های دیگر، روند خشک‌کردن طولانی است و مواد مغذی و رنگ آن از بین می‌رود و همچنین شاهد کپک زنی محصول هستیم، اما در فناوری امواج رادیویی زمان خشک‌کردن تسریع می‌یابد، مواد مغذی، رنگ و طعم حفظ‌شده و شاهد کپک زدن محصول نیز نیستیم.

مدیرعامل این شرکت فناورانه همچنین به تجاری‌سازی دستگاهی دیگر برای حل مشکل گل‌گاوزبان کاران اشاره کرد و از تولید دستگاه برداشت گل‌گاوزبان خبر داد.

نجمه رنجی، مدیرعامل یک شرکت با پایه ژنتیک گیاهی نیز از تحقیقات بر گیاه بابونه خبر داد و گفت: در این پروژه اثر عصاره بابونه در ساختار نانو ذرات بر سویه‌های بالینی اشریشیا کولی جداشده از عفونت ادراری در کودکان بررسی کردیم که شاهد کاهش رشد، کاهش چسبندگی و کاهش بیماری‌زایی این سویه‌ها بودیم.

به گفته دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در مطالعه‌ای دیگر، عصاره بابونه در ساختار لیپوزومی بررسی شد که نتیجه آن کاهش تکثیر و مهاجرت و افزایش مرگ سلولی (اپوپتوز) را در سلول‌های سرطانی DU۱۴۵ بود.

 

سلسله تحقیقات رنجی و همکارانشان در راستای مطالعه اثرات ضد باکتریایی و ضد سرطانی بابونه بوده و می‌تواند مسیری روشن را در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایجاد کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.