×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت ۲۰۰ هزار هکتاری کهکیلویه و بویراحمد برای گسترش گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، گودرز باقری فرد روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سند جامع گیاهان دارویی استان در صورت اجرایی شدن این طرح سالیانه ۱۵۶هزار و ۶۷۰ تن گیاه دارویی شامل شیرابه آنغوزه ، برگ مورد، گل محمدی و .. در کهگیلویه و بویراحمد تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: ۵۷ هزار هکتار از عرصه های ملی این استان تاکنون زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

باقری فرد ابراز کرد: این میزان گیاه دارویی در مناطق مختلف استان اعم از تنگ سرخ بویراحمد، کوه خامین باشت، تنگ سرخ و کاکان، کوه سیاه و کوه سفید لنده، دمه سادات و شبلیز دنا کشت شده است.

وی ابراز کرد: گیاهان دارویی اعم از آنغوزه، باریجه و کرفس کوهی در این میزان عرصه ملی کشت شده است.

باقری فرد با بیان این که ۳۸۰ بهره بردار در زمینه کشت گیاهان دارویی در عرصه های ملی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند، گفت: ۳۸ تن شیرابه گیاه دارویی آنغوزه سال گذشته در عرصه های ملی این استان برداشت شد.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه ها و اهداف سازمان جنگل ها و مراتع و به تبع آن منابع طبیعی استان حفظ، توسعه ، احیا و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است.

باقری فرد تصریح کرد: هم اکنون عملیات طرح اصلاح و احیاء در ۸۰۰ هکتار از مراتع استان در قالب طرح مشارکتی با هدف گیاهان دارویی در دست اجراست.

وی یکی از مزیت‌های اصلی گیاهان دارویی را نیاز به آب کم برای رشد اعلام کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی در شرایط کنونی کم آبی و بحران خشکسالی کمک شایانی به بهره برداران خواهد کرد.

برداشت شیرابه گیاه دارویی آنغوزه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت شیرابه گیاه دارویی آنغوزه در ۴۰۰ هکتار از مراتع این استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۳۵ تا ۴۰ تن شیرابه گیاه دارویی آنغوزه و باریجه در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

باقری فرد ابراز کرد: مساحت اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار است که ۸۹ درصد آن جزو منابع ملی است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.

باقری فرد افزود: وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۷۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین ثروت های ناشناخته در این استان بشمار می رود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۶ گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که به وفور در ارتفاعات استان یافت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.