×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استان خراسان رضوی دارای رتبه نخست سطح زیر کشت گیا‌هان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامحسین ساربان افزود: این استان دارنده ۲۳ هزار و ۳۷۴ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که متأسفانه امسال دچار خشکسالی شده است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن انواع گیاهان دارویی به صورت خشک در استان تولید شد که امسال با توجه به وقوع خشکسالی بی سابقه پیش بینی کاهش در این زمینه داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: آمار سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان به استثنای ۹۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران است که خراسان رضوی در کاشت این محصول نیز دارنده رتبه نخست کشور در تولید و سطح زیرکشت است.

ساربان افزود: این استان ۳۵ گونه زراعی و ۲۰ گونه گیاهان دارویی مرتعی را پرورش و تولید می‌کند که زیره سبز با سطح بیش از ۱۷ هزار هکتار دارنده بیشترین درصد زیر کشت و به تبع آن تولید گیاهان دارویی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی علاوه بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز می توانند ارزآوری بالایی را از آن خود کنند و امید است که در این راستا در جهت افزایش کمیت و کیفیت تولید پیش برویم.

۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که در ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح، زراعت و در ۳۰۰ هزار هکتار آن باغداری می‌شود.

۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی آنها هشت میلیون تن است.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.