×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گسترده گیاهان دارویی در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تابناک، مدیر پروژه گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان به خصوص مناطق گرمسیری در حوزه کشت گیاهان دارویی گفت: با حمایت بنیاد علوی و پس از مطالعات و امکان سنجی، کشت گیاهان دارویی در مناطق هدف از جمله شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، بهمئی و لنده در حال انجام است.

مصدق رضایی افزود: ۱۵۰ کشاورز با تامین ۱۰ هزارکیلوکرم بذر استاندارد گونه‌های گلرنگ، یولاف و کاسنی را در ۱۶۰ هکتار از مزارع این مناطق کشت کردند.

وی ادامه داد: تامین نهاده کشاورزی، آموزش و نظارت مستمر کارشناسان برفعالیت کشاورزان، خرید تضمینی محصولات تولیدی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از مهمترین حمایت‌های بنیاد علوی در استان کهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان کشت گیاهان دارویی است.

رضایی بیان کرد: پس از اتمام دوره کشت و در زمان برداشت محصول نیز کشاورزان دغدغه‌ای برای فروش محصولات خود ندارند و خرید محصول آنان نیز تضمینی است.

مدیر پروژه گیاهان دارویی در استان گفت: بذر‌های اصلاح شده و استاندار نیز به همت بنیاد علوی و شرکت هفته چشمه در اختیار کشاورزان برای کشت پائیزه قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.