×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۶۰ قلم داروی گیاهی زیر پوشش بیمه قرار گرفته است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایلنا، نفیسه حسینی یکتا در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات در این حوزه بهای بالای نسخه های دارویی است که متخصصان طب ایرانی برای بیماران تجویز می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید طب ایرانی، ارزان و در دسترس بیماران باشد، افزود: به تدریج اقلام دارویی گیاهی دیگری نیز به پوشش بیمه ای اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: یکی از سیاست های کلی و اساسی مورد توجه در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، توسعه گردشگری طب ایرانی است که تعاملات لازم در این باره با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است.

حسینی یکتا افزود: نگاه ویژه به بحث گردشگری، به ویژه گردشگری سلامت، می‌تواند نتایج و اثرگذاری‌های زیادی بر مولفه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشینه، اقلیم و موقعیت جغرافیایی، تنوع گیاهان دارویی، اختصاصی و بومی بودن برخی گیاهان دارویی و اثرگذاری آن بر تجارت برخی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی مورد توجه در سبزوار است که می‌تواند به عنوان جاذبه‌های گردشگری سلامت نقش اساسی ایفا کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.