×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمرکز جهادکشاورزی استان فارس بر شش گیاه دارویی و معطر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، مجتبی دهقان پور در چهارمین نشست ستاد گیاهان دارویی استان فارس که به ریاست استاندار تشکیل شد، با اشاره به اینکه در سال جاری سطح ابلاغی توسعه گیاهان دارویی اولویت دار در این استان از سوی وزارتخانه یک هزار هکتار است، اظهار کرد: برنامه سازمان جهاد کشاورزی ۳۰۰۰ هکتار و سطح تحقق یافته تاکنون ۲۱۰۰ هکتار می باشد.

وی با بیان اینکه به منظور توسعه کشت و ارتقای ارزش افزوده گیاهان دارویی اولویت دار، ۶ میز خدمت یا دفتر تخصصی در این سازمان راه اندازی شده است، افزود: میز خدمت برای گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه، شیرین بیان، آویشن شیرازی،گل محمدی و زعفران و میز خدمت رصد بازار گیاهان دارویی تشکیل شده است.

دهقان پور؛ راه اندازی داشبورد اطلاعاتی گیاهان دارویی به منظور امکان رصد پیشرفت اهداف و برنامه های توسعه این گیاهان را از دیگر اقدامات دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ شناسایی گونه های بومی در حال انقراض که دارای مزیت نسبی برای صادرات، زنجیره تولید و زیرساخت فرآوری هستند از دیگر برنامه های توسعه گیاهان دارویی برشمرد و افزود: آلوئه ورا، گل محمدی و شیرین بیان از جمله این گیاهان هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه گیاهان دارویی با توجه به اقلیم و اکولوژی هر منطقه صورت می گیرد، بیان کرد: در همین راستا مزرعه مارچوبه برای اولین بار در شهرستان پاسارگاد احداث و گیاه دارویی مورینگا در جنوب استان کشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی فعال در این استان نیز گریزی زد و گفت: ۴۳ واحد در زمینه بسته بندی، اسانس و عرقیات گیاهان دارویی فعالیت دارند که ظرفیت جذب بالغ بر ۳۰۰ هزارتن و اشتغال زایی ۵۸۵ نفری دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.