×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید دستگاه هوشمند تصفیه پساب کارخانجات عرقیات و اسانس های گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری آنا، پساب صنایع گلاب، عرقیات و اسانس های گیاهی دارای آلایندگی بسیار بالایی هستند به طوری که موجب خشک شدن درختان و تخریب زمین های کشاورزی و آلوده شدن آبهای زیرزمینی می شوند. این پساب‌ها به دلیل غلظت بالا شامل برخی شاخص های آلایندگی بیش از حد مجاز هستند به گونه‌ای که رها شدن آنها در طبیعت باعث می شود به سرعت وارد چرخه واکنش های شیمیایی و میکروبی شده و به محیط زیست آسیب برساند.
در همین راستا استارتاپ گیتی پلاسما موفق به تولید دستگاه هوشمند تصفیه پساب گلاب عرقیجات و اسانس های گیاهی شده است. این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسما میکروب ها و آلاینده های بیولوژیکی را حذف کند و خطرات زیست محیطی این پساب ها را برطرف کند.
پساب تصفیه شده توسط این دستگاه قابلیت استفاده در صنعت کشاورزی و بازگردانی به چرخه تولید را دارد. از دیگر مزایای مهم این دستگاه این است که در فرایند تصحیح از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود از این رو باعث کاهش هزینه صنایع میشود. دستگاه هوشمند تصفیه پساب گلاب عرقیجات و اسانس های گیاهی  قابلیت ارائه خدمت بخ صنایع دیگر از جمله کارخانجات نساجی، صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع تولید خودرو، صنایع تولید کارتن و کاغذ را دارد.

کامران حیدریان، مدیر این استارتاپ با اشاره به اینکه دستگاه هوشمند تصفیه پساب تاکنون نمونه مشابه داخلی در حوزه گلاب و عرقیات نداشته و برای اولین بار در داخل کشور تولید می شود، گفت:تاکنون هیچ شرکت و هیچ صنفی برای تصفیه پساب این حوزه اقدام خاصی انجام نداده است. پساب این حوزه بیشتر با استفاده از موادشیمیایی وارداتی تصفیه می‌شد که با گران شدن ارز و قیمت این مواد، تمایل و رقبت کارخانه دارها و فعالان این صنف برای تصفیه پساب تولیدی کمتر شد که تخریب آب های زیرزمینی و نابودی زمین های کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.