×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) که ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی تهران برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای فناورانه و دانشی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه گیاهان دارویی است. این نمایشگاه همچنین پل ارتباطی مطمئنی میان مردم و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری گیاهان دارویی و طب سنتی ایجاد می کند.

نمایشگاهی که امسال در ششمین دوره برگزاری، نظام نوآوری را مبنای کار خود قرار داده و میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های پژوهش و فناوری خانه‌های خلاق و نوآوری، بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر است تا بتواند ظرفیت این مجموعه‌ها را به جامعه معرفی و مسیر توسعه این حوزه را در کشور فراهم کند.

بیش از ۷۰ شرکت خلاق و تعدادی از خانه‌های خلاق و نوآوری هم به عنوان یکی از بازیگران جدی و اثرگذار در این حوزه با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) حضور خواهند داشت و ضمن معرفی توانمندی‌های خود، از مزایای این نمایشگاه برخوردار خواهند شد.

شرکت‌های خلاق چند سالی است به عرصه گیاهان دارویی ورود کرده‌اند و بر اساس آخرین اطلاعات ثبت‌شده بیش از ۷۲ مجموعه خلاق در این حوزه فعالیت می‌کنند. شرکت‌هایی که از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه حوزه «توسعه بازار محصولات و خدمات»، «تسهیل فضای کسب و کار» و «پشتیبانی مالی و جذب سرمایه» برخوردار هستند.

کارشناسان معتقدند که حضور شرکت‌های فعال و خلاق در بخش گیاهان دارویی در زیست بوم شرکت‌های خلاق ذیل «صنایع خلاق»، فکری سنجیده‌ای بود که علاوه بر ایجاد رونق بیشتر در زیست بوم، می تواند منشاء خدمات قابل توجهی برای شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، بر همین اساس ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) میزبان شرکت‌های خلاقی است که با عرضه محصولات و خدمات‌شان در این حوزه؛ بازار بومی خود را نیز گسترش می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.