×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرورش شاهِ گیاهان دارویی در همدان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، مهدی رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تازگی شرکت کشت و صنعت سبزآبی که پیمانکار تخصصی احداث فضای سبز در محدوده‌های معدنی و صنعتی شرکت صبانور اسدآباد است با همکاری پژوهشگران دانشگاه فردوسی اقدام به پرورش موفقیت‌آمیز قارچ گانوردرما برای نخستین بار در سطح استان همدان کرده که امیدواریم با توسعه‌ دانش اجرایی به روستاییان منطقه، گام مهمی در به منظور  اشتغال پایدار ایجاد شود.

قارچ گانودرما

وی افزود: طرح آزمایشی تولید قارچ دارویی گانودرما در واحد کشت و صنعت سبز آبی در سه مرحله تولید می شود که مرحله اولیه تولید (آسپان ران) در دانشکده بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد تولید شده و مرحله دوم و سوم آن شامل میسلیوم و تولید قارچ گانودرما در این شرکت تولید و انجام شده است.

مدیر فنی شرکت کشت و صنعت سبزآبی تصریح کرد: این طرح دانش بنیان است که در قالب طرح بلوک‌های کاملا تصادفی مورد سه مرحله آزمایشی قرار گرفته و نتیجه مشاهده آن این بود که در مرحله فاز زایشی سه فاکتور مهم یعنی (دما، نور ،و غلظت co۲)  باافزایش نور از ۸۰۰ لوکس به ۱۲۰۰ لوکس افزایش عملکرد را به  همراه داشت.

رحمانی خاطر نشان کرد: قارچ گانودرما، یکی از ارزشمندترین و کامل‌ترین مواد غذایی در جهان بوده که در طب سنتی آسیای شرقی با بیش از ۴۰۰۰ هزار سال قدمت به پادشاه گیاهان دارویی یا اکسیر جوانی مشهور است و ارزش تغذیه‌ای و درمانی بسیاری دارد.

وی یادآورشد: این معجزه‌ دارویی با کاملترین انواع مواد بیولوژیکی فعال، آنتی اکسیدان‌ها، پلی ساکاریدهای کمیاب، اسیدها و استرول‌های گیاهی و ویتامین‌ها و پروتئین‌های پر کاربرد در سلامت جسم و روان انسان اثری چشمگیر دارد ضمن اینکه  قارچ گانوردرما پس از برداشت، خشک و آسیاب شده و پودر به دست آمده آن به صورت دمنوش استفاده می‌شود.

مدیر فنی شرکت کشت و صنعت سبزآبی گفت: سلامت قلب، کاهش وزن، ضد حساسیت، دفع سموم بدن، کاهش رشد تومورهای بدخیم، درمان کبد چرب و دیابت، کنترل سرطان، تقویت سیستم ایمنی  از جمله مهمترین خواص دارویی گانودرما به شمار می‌رود.

رحمانی همچنین اظهار کرد: این قارچ به دلیل دار بودن مولفه‌های فعال بیولوژیکی مثل پلی ساکاریدها، ترپن‌ها، سلنیوم وخواص آنتی اکسیدانی و آنتی ویروسی و آنتی باکتریای فراوانش، افزون بر ۳۰ نوع بیماری را درمان می کند  که مهمترین خواص آن، بالا بردن  سیستم ایمنی بدن، پالایش کبد از اکسیدان ها و بهبود سیستم گردش خون و افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌ها، درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند کبد چرب، دیابت، تیروئید، آرتروز، فشار خون، زخم معده، بی خوابی ،دردهای مفصلی، ام اس، میگرن، را در کارنامه خود دارد.

مدیر فنی شرکت کشت و صنعت سبزآبی افزود: محبوبیت قارچ گانودرما در طب چینی به بیش از ۲۰۰۰هزار سال پیش می‌رسد و به دلیل خواص زیادی که دارد به آن شاهِ گیاهان دارویی نیز می‌گویند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.