×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید استاندار آذربایجان غربی از تولیدکننده عرقیات و عصاره‌های گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در بازدید از واحد تولیدی نوشین شهد ارومیه که تولیدکننده عرقیات گیاهی و عصاره‌های درمانی در استان است، افزود: حمایت از کشت گیاهان دارویی بویژه محصولات کم‌آب‌برها و همچنین فرآوری این اقلام در دستور کار جدی مدیریت ارشد آذربایجان غربی قرار دارد.

وی اضافه کرد: باید با توجه ویژه به این بخش، اعتبار ویژه ای نیز برای توسعه فرآوری محصولات و گیاهان دارویی اختصاص یابد و در این خصوص باید شاهد هم افزایی نهادهایی نظیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باشیم.

معتمدیان کشت جایگزین محصولات پرآب بر را یکی از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در حوضه آبریز این دریاچه عنوان کرد و ادامه داد: گیاهان دارویی کم آب بر را می‌توان جایگزین‌ کرد که علاوه بر مصرف کم آب، درآمد خوبی نیز برای بهره برداران دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی: حرکت به سمت فرآوری گیاهان دارویی یک ضرورت است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به صادرات محور بودن این محصولات در کنار مصرف داخلی اظهار کرد: زعفران جزء گیاهانی است که در استان کشت می شود و پردرآمد بوده که می‌توان در این خصوص، سرمایه گذاری کرد.

معتمدیان همچنین در بازدید از شرکت ترش نارین ارومیه، با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب در ایام برداشت سیب در استان گفت: باید دست واسطه ها و دلال ها در بازار سیب قطع شود.

وی یادآور شد: این امر هم به نفع تولیدکننده و هم کشاورز است و از نظر درآمدی برای هر دو بخش سودآور خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی بر کمک به واحدهای تولیدی و حل مشکلات آنها طبق قانون تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این بازدید که سی و هشتمین هفته بازدیدهای حمایت از تولید استاندار آذربایجان غربی بود، معتمدیان از شرکت نوشین شهد ارومیه و ترش نارین بازدید کرد.

شرکت نوشین شهد تولیدکننده عرقیات گیاهی و عصاره‌هایی از گیاهان دارویی است؛ ترش نارین هم انواع پوره و کنسانتره میوه تولید و روانه کارخانه‌های داخل و خارج می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.