×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آخرین آمار سطح زیر کشت و تولید گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۱

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر حسین زینلی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری نوین خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفت که از این سطح ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

وی افزود: از مجموع کل تولیدات گیاهان دارویی در سطح کشور ۱۲۰ هزار هکتار مربوط به زعفران، ۳۰ هزار هکتار گل محمدی و مابقی آنغوزه، باریجه، گون کتیرا، زیره و سایر گیاهان دارویی است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال خشکسالی میزان تولید زعفران را کاهش داد اما قیمت این محصول افزایش و هر یک کیلوگرم زعفران از ۶۰۰ دلار به یکهزار و ۳۰۰ دلار رسید.

وی بر فراوری زعفران تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای فرآوری این محصول مهم انجام شده است در صورت فرآوری ابتدایی ارزش افزوده آن ۲ برابر و در صورت استفاده در بخش دارویی ۱۶ برابر ارزش افزوده خواهد رسید.

زینلی با بیان اینکه زعفران کاران نباید دغدغه فروش و قیمت داشته باشند، تصریح کرد: هرساله دولت خرید تضمینی زعفران را انجام می دهد و امسال نیز این روند ادامه خواهدد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.