×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرورش ۳۵۰ گونه دارویی در استان ایلام

به گزارش  شبکه خبری اموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛حشمت الله زرین جوب افزود: استان ایلام یکی از مهمترین رویشگاه‌های انواع  گیاهان دارویی خودرو در کشور به شمار می‌رود که بالغ بر ۳۵۰ گونه دارویی را در دامن سبزرنگ خود پرورش داده است.
وی بیان کرد: تعدادی از این گونه‌های گیاهی، انحصاری استان ایلام است که به دلیل برداشت‌های بی رویه وغیر اصولی در خطر نابودی قرارگرفته اند.
زرین جوب افزود: شرایط متنوع اقلیمی استان ایلام که شامل هشت اقلیم و با گستره ارتفاعی متفاوتی است؛ تاکنون نه تنها مورد استفاده بهینه واقع نشده بلکه به دلیل هجوم ریزگرد‌ها و کاهش بارندگی در سال‌های گذشته دچار نقصان نیز شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: با همکاری و هماهنگی مستمر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و ترویج علمی یافته‌های نوین در بین کشاورزان استان می‌توان علاوه بر تولید گیاهان دارویی مورد نیاز مردم منطقه، استان ایلام را به قطب تولید گیاهان دارویی غرب کشور نیز تبدیل کرد.
زرین جوب تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان علاوه بر مشاوره فنی و راهنمایی تخصصی رایگان، تسهیلات کم بهره بانکی و یارانه بلاعوض را برای توسعه گیاهان دارویی در اراضی شیبدار در اختیار متقاضیان استان قرار می‌دهد.
استان ایلام با گستره ۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت، دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است که ۷۸ درصد مساحت آن را عرصه منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.