×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین برنامه توسعه باراندازهای گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسین زینلی افزود: این باراندازها ابتدا به صورت پایلوت در قطب‌های تولید گیاهان دارویی و براساس تقاضای بخش خصوصی و سپس در تمام استان‌های کشور ایجاد می‌شوند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی باراندازهای گیاهان دارویی بیشتر در استان‌هایی همچون اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، تهران و کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

زینلی با بیان این که تمام باراندازهای محصولات گیاهان دارویی برای تجهیز امکانات خود از طریق اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی، حمایت می‌شوند، گفت: امیدواریم با پیشنهاد ما به دولت، باراندازهای گیاهان دارویی بتوانند از کمک‌های دولتی استفاده کنند.

وی درباره استانداردسازی فعالیت‌های باراندازها نیز تصریح کرد: تا یک ماه آینده تمام دستورالعمل لازم برای فعالیت‌های استاندارد این باراندازها با کمک مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی آماده و به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: قرار است در باراندازها تمام محصولات کشاورزی هم خریداری و هم به لحاظ غذایی و دارویی به طور مشخص جداسازی شود و صادرکنندگان گیاهان دارویی نیز باید محصولات مورد نیاز خود را از این مراکز خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو بارانداز برای گیاهان دارویی در اصفهان راه‌اندازی شده است.

زینلی بر توسعه زنجیره‌های تولید در بخش گیاهان دارویی تاکید کرد و اذعان داشت: یکی از اهداف ما توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گیاهان دارویی است و در این راستا راه‌اندازی باراندازها به ساماندهی و تکمیل زنجیره ارزش این محصولات کمک می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر برخی از تولید کنندگان گیاهان دارویی در مزارع کوچک در زمینه فروش محصولات خود با مشکل روبرو هستند و راه‌اندازی باراندازها کمک موثری برای رفع این مساله است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.