×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز به کار قرارگاه دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان

به گزارش شبکه خبری اموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا،رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان گفت: قرارگاه دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات کشاورزی استان آغاز به کار کرده است.
نادر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دانش‌بنیان و دائمی بودن تهدید امنیت غذایی، ‌اظهار کرد: این تهدید غذایی با دو رویکرد متضاد مواجه است؛ چراکه برای مقابله با تهدید غذایی باید نسبت به افزایش تولید با کاهش مصرف منابع اقدام شود.
وی با بیان اینکه کمیته راهبردی فناوری نانو و پردیس‌های فناوری و نوآوری نیز در وزاتخانه جهادکشاورزی تشکیل شده که از بین ۱۰ دهکده فناوری پیش‌بینی شده برای کشور، چهارمین دهکده در زنجان راه‌اندازی شده است، افزود: این ستاد دارای هشت بخش تحقیقاتی، ۳۵ عضو هیئت علمی و محقق، ۳۸ نیروی کارشناسی اداری و پژوهشی، ۲۰ نیروی پشتیبانی، مجتمع تحقیقاتی، مرکز رشد و پنج ایستگاه تحقیقاتی است.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره مهارتی تولید و پرورش گیاهان دارویی ویژه سربازان وظیفه، ‌بیان کرد: مقرر شده است قرارگاه کشاورزی دانش‌بنیان در قالب دو بخش اقدامات خود را عملیاتی کند.
عباسی با اشاره به پیگیری برای تدوین سند راهبردی کشاورزی دانش‌بنیان در استان، خاطرنشان کرد: شروع عملیات اجرایی پروژه‌هایی که از یک جهت جزو اولویت‌های استان است و از سویی دیگر مرحله مطالعاتی خود را تمام کرده و آماده شروع عملیات اجرایی است که از جمله این پروژه‌ها، مهندسی تولید دانش‌بنیان در دیمزارها، مدیریت بهره‌وری آب، استفاده از گونه‌های خاص در زمین‌های دیم آیش و عملیاتی کردن پایلوت کشاورزی دانش‌بنیان در سلطانیه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.