×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بررسی مشکلات پیش‌روی کسب و کارهای فعال در بخش گیاهان دارویی و معطر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سلسله نشست‌های کارگاه تجربه در بخش گیاهان دارویی و معطر به منظور بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی کسب و کارهای فعال در این حوزه برگزار می‌شود. این رویدادها با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. مهم‌ترین محورهای مدنظر در این نشست‌ها «آشنایی با فراز و نشیب‌های یک کسب و کار در بخش گیاهان دارویی و معطر»، «آشنایی با مسائل و چالش‌های دانش، صنعت و بازار گیاهان دارویی و معطر ایران و جهان» و «هماهنگی و هم‌افزایی بین کنشگران این بخش» است.
این نشست ۱۶ تیرماه جاری به صورت حضوری و آنلاین با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دانشجویان، فعالان این حوزه و علاقه‌مندان به عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی و با همکاری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر و اتاق بازرگانی کاشان برگزار می‌شود.
به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پژوهشگران معتقدند که گیاهان دارویی یکی از ارزآورترین، اقتصادی‌ترین و اشتغالزاترین حوزه‌های فناورانه در دنیا محسوب می‌شوند به همین دلیل کشورهای پیشرفته‌ای چون فرانسه، آلمان، کانادا، آمریکا و چین سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی گیاهان دارویی را افزایش داده‌اند. ایران هم که کشوری دارای پیشینه تاریخی در صنعت گیاهان دارویی است، می‌تواند با احیای این صنعت بخشی از نیازهای اقتصادی خود را پاسخ دهد و با این صنعت دیرینه ثروت‌آفرینی و اشتغالزایی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.