×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری جشنواره خربزه تربت جام در ۲۵ تیرماه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: جشنواره خربزه توسط مدیریت جهاد کشاورزی و با همراهی و همکاری فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی، موسسه آموزش عالی وحدت، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و اتاق اصناف کشاورزی در تاریخ ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود.

علیرضا عرفانی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره خربزه و جشنواره ملی عکس پالیز با موضوع خربزه، با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی، آمار و ارقام سطح زیر کشت محصولات بهاره و ضرورت پرداختن به محصول خربزه در این شهرستان عنوان کرد: خربزه، محصول بومی منطقه بوده و پیوند ناگسستنی با آداب و سنن مردم شهرستان دارد.

وی به استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از مالچ پلاستیکی، اشتغال زایی این محصول در سطح شهرستان، خواص دارویی و گیاهی آن اشاره کرد و افزود: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره خربزه، تجاری سازی خربزه جام است.

عرفانی اظهار کرد:خربزه رقم خاتونی جام در سراسر کشور معروف به خربزه مشهدی است و این در صورتی است که این رقم بومی منطقه تربت جام است.

وی گفت: سرمایه گذاری در صنایع فرآوری این محصول مغفول واقع شده است و با توجه به وسعت سطح زیر کشت، نیازمند جذب سرمایه گذاری در مبحث فرآوری، بسته بندی و صنایع تبدیلی است.

او عنوان کرد: در کنار برگزاری جشنواره خربزه به دلیل آگاهی بخشی به جامعه و کشور در مورد این محصول استراتژیک با حمایت و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی عکس پالیز با موضوع تولید خربزه در شهرستان تربت جام  نیز به عنوان بخش جنبی جشنواره برگزار می‌شود تا به نوعی با همراهی هنرمندان عکاس شهرستان و کشور این رویداد منطقه‌ای به شکل بایسته به تصویر کشیده شود.

جشنواره خربزه تربت جام در ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ در شهرستان تربت جام و در محل موسسه آموزش عالی وحدت توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری جشنواره خربزه اختتامیه جشنواره ملی عکس پالیز و معرفی نفرات برتر این جشنواره هم در همان مکان و همان زمان انجام می‌پذیرد. در حاشیه مراسم غرفه نمایشگاهی برای عرضه و نمایش محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.