×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات گل گاوزبان به کشور پاکستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیر جهاد کشاوزی شهرستان نکا از صادرات ۲۵۰۰ کیلوگرم گل گاوزبان از این شهرستان به کشور پاکستان و همچنین تولید سالانه ۱۰۰۰ تن تمشک جنگلی در منطقه خبر داد.
سید شبر موسوی با اعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه هزارجریب این شهرستان اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد، گفت: نکا دارای ۴۵۲ هکتار گیاهان دارویی است که ۳۶۲ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان به کشت گل گاوزبان اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست کشت گل گاوزبان استان را در اختیار دارد، افزود: برداشت گل گاوزبان در این شهرستان به صورت دستی به مدت ۲ ماه طول می‌کشد و دارای اشتغال زایی خوبی برای روستائیان است.
وی بیان کرد: آرام بخشی، درمان کم خونی، تهوع و درمان سرماخوردگی از خواص گل گاوزبان است.
موسوی درباره برگزاری جشنواره تمشک و گیاهان دارویی در شهرستان نکا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه ۱۰۰۰ تن تمشک جنگلی در این شهرستان تولید و توسط شرکت های مختلف برای تهیه مربا، صنایع تبدیلی و آبگیری استفاده می شود.
وی تصریح کرد: تمشک، یک میوه جنگلی است که دارای فواید و خواص فراوانی بوده و برای تناسب اندام، طراوت پوست و مو و درمان بیماری ها بسیار مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.