×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری سومین جشنواره ملی تمشک جنگلی و گیاهان دارویی در پارک تفریحی توریستی قرمرض

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، شهردار نکا از برگزاری جشنواره ملی تمشک در راستای رونق گردشگری و صنایع دستی در پارک تفریحی توریستی منطقه «قرمرض» خبر داد.
موسی خلیلی در گفت و گو با ایسنا گفت: از جمله اقداماتی که می‌توان جهت افزایش گردشگر در شهرستان نکا انجام داد، برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در مناطقی مانند قرمرض است تا به تمامی مردم نشان داده شود که با توجه به دور بودن این منطقه از شهر نکا این‌گونه جشنواره‌ها باعث رشد حضور توریست در این مناطق خواهد شد.
خلیلی عنوان کرد: سومین جشنواره ملی تمشک جنگلی و گیاهان دارویی پس از ۲ سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها در پارک تفریحی توریستی قرمرض شهرستان نکا برگزار شد.
وی افزود: هر سال هزار تن تمشک جنگلی در شهرستان نکا برداشت می‌شود که مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمدزایی به دنبال دارد که برای ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ۲ ماه از سال اشتغال ایجاد می کند.
شهردار نکا عنوان کرد: تلاش می کنیم جشنواره را به گونه‌ای برگزار کنیم که صنایع دستی و به خصوص صنعت گردشگری در حوزه کشاورزی و باغداری توسعه پیدا کند چراکه باید به سمت نیمه صنعتی و صنعتی شدن برود تا به اشتغال‌زایی و درآمد بیشتر کمک کند.
خلیلی به علل برگزاری این جشنواره در قرمرض اشاره و عنوان کرد: دلیل برگزاری در این مکان این بود که خود منطقه، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان نکا و شرق مازندران را معرفی کنیم و در کنار همه موارد از جمله تولید تمشک در این فصل، با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها باعث افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.
وی گفت: از جمله اقداماتی که می‌توان جهت افزایش گردشگر در شهرستان نکا انجام داد، این است که این‌گونه جشنواره‌ها را در مناطقی مانند قرمرض برگزار کنیم تا باعث رشد صنعت گردشگری و حضور گردشگران در این مناطق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.