×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمادگی جهاددانشگاهی استان بوشهر در راستای توسعه کشاورزی دانش بنیان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، جلسه هم اندیشی توسعه کشاورزی دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی با همکاری جهاددانشگاهی استان بوشهر برگزار شد.
حجت الاسلام هاشمی،نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی استان بوشهر روز شنبه در جلسه هم اندیشی توسعه کشاورزی دانش بنیان اظهار کرد: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در صنعت کشاورزی و شیلات دارد که باید در فناوری و دانش بنیان کردن محصولات حوزه کشاورزی با توجه به شعار سال اقدام شود.
وی اضافه کرد: جهادکشاورزی استان بوشهر آمادگی لازم جهت هم اندیشی در حوزه کشاورزی به همراهی مراکز علمی ودانشگاهی را دارد.
نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی استان بوشهر در پایان گفت: مراکز تحقیقاتی مثل جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیتهای مهم حوزه کشاورزی در تحقق دانش بنیانی کشاورزی و شیلات نقس افرینی کنند.
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست بابیان اینکه مدیریت دانش، فناوری و نوآوری در کشاورزی یک راهبرد مهم است، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند تدوین برنامه مدون دارد.
علی احمدی زاده ادامه داد: استان بوشهر سهم خوبی در شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی ندارد. از این رو با توجه به ظرفیت های مهم استان در حوزه کشاورزی و شیلات گسترش شرکت های مذکور یک نیاز مهم کشور محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: از جمله حوزه هایی که ورود شرکت های دانش بنیان و فناور در آن اهمیت دارد کشاورزی است چرا که این حوزه تامین کننده امنیت غذایی کشور است.
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: “واردات نهادهای دامی” یکی از موضوعات مهمی که کشور در چند سال اخیر با آن روبه‌رو بوده است. این مشکل با ورود شرکت های دانش بنیان و تولید فناوری و تکنولوژی می توان این موضوع مهم را حل کرد.
احمدی زاده تاکید کرد: استان بوشهر با دارا بودن ظرفیت های مهم کشاورزی در حوزه شیلات و محصولات خارج از فصل و حتی گیاهان دارویی می‌توانند نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان کشاورزی داشته باشند.
این مقام مسئول گفت: بوشهر به عنوان مهم ترین تامین کننده آبزیان کشور باید به سمت تولید فناوری نوین در حوزه ماهی و میگو قدم بردارد و این مهم نیازمند یک سند توسعه ای در حوزه اقتصاد دریا و آبزیان است.
احمدی‌زاده عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان بوشهر به عنوان نهادی علمی توانمندی های خوبی در صنعت کشاورزی و آبزیان دارد که می‌توان تاثیر بسزای در بهبود شرایط فعلی کشور داشته باشد.
در پایان جلسه مقرر است جلسه ای با حضور مسئولین جهادکشاورزی استان بوشهر و جهاددانشگاهی در خصوص برنامه دانش بنیان کشاورزی برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.