×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت ۶۰ هکتاری سیاهدانه در بوشهر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری آب در مزارع کشاورزی استان به عنوان یکی از مؤلفه‌های الگوی کاشت به صورت جدی مورد توجه است.

سمیه فرح بخش افزود: سازگاری کشت و توسعه برخی از گونه‌های گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی استان، افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در مناطق روستایی و بهره مندی از مزایای گیاهان دارویی در توسعه سلامت و بهداشت عمومی از مزایای کاشت گیاهان دارویی در استان بوشهر است.

او ادامه داد: در سال کنونی با حمایت و پرداخت اعتبارات در قالب یارانه به کشاورزان مجری کشت گیاهان دارویی سیاهدانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برای نخستین بار در استان ۶۰ هکتار از مزارع در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و بوشهر به کاشت این گیاه دارویی اختصاص یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مزارع سیاهدانه استان در ابتدای مرحله گلدهی هستند، عنوان کرد: رعایت اصول تغذیه و کنترل علف‌های هرز و آبیاری از مهم‌ترین برنامه‌های مرحله داشت این مزارع هستند.

فرح بخش  بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۴۰ تن محصول گیاه دارویی سیاهدانه در اوایل اردیبهشت سال آینده از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.