×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۲۵۰ تن گل محمدی در سبزوار

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اصغر امانیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان سبزوار ۵۰ هکتار است که بطور میانگین از هر هکتار، پنج تُن گل برداشت شده است.

وی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم در اقتصاد و ایجاد اشتغال طی سالهای گذشته در اقلیم کویری سبزوار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سبزوار یکی از قطب های گیاهان دارویی  خراسان رضوی است که هفت هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی آن مستعد کشت گیاهان دارویی مختلف گل محمدی، زیره سبز، زعفران، فلفل قرمز، نعنا، زرشک و چای ترش است.

امانیان با اشاره به ضرورت توسعه  واحدهای فرآوری گل محمدی در منطقه سبزوار افزود:  هم اینک ۱۰ کارگاه صنعتی و نیمه صنعتی گلابگیری، چهار کارگاه خشک کن و یک واحد اسانس گیری در شهرستان سبزوار فعال هستند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در آن فعالیت می‌کنند.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنپه، جو و گندم در خراسان رضوی است. سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.