×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پویش توسعه تولید بهار نارنج در سال ۱۴۰۱

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، غلامرضا غلامی جمعه ۱۶ اردیبهشت در جشنواره بهار نارنج که به مناسبت روز شیراز در باغ گل‌ها برگزار شد، اظهار کرد: شهر شیراز از دیرباز نماد درختان بهارنارنج و سرو بوده است و اردیبهشت‌ماه شیراز با عطر بهار نارنج از قدیم‌الایام حال و هوای دیگری داشت.
او با ابراز تاسف از اینکه آرام آرام با آمدن گونه‌های مهاجم، بهار نارنج شیراز به محاق رفت، افزود: امروز درختان کاج در معابر اصلی شیراز خودنمایی می‌کنند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به پویش کاشت بهار نارنج در سال ۱۴۰۱ با کاشت ۱۰۰ هزار درخت بهار نارنج گفت: باید نمادهای این شهر احیا شوند.
غلامی با تصریح بر حرکت به سمت نمادهای شیراز بیان داشت: گیاهان اصیل شیرازی مثل آویشن شیرازی در گام‌های بعدی باید در دستور کار قرار بگیرند که از قدیم بیش از ۵۴ گیاه دارویی مخصوص شیراز وجود دارد که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری باید به سمت احیای آن‌ها حرکت کند.
روح‌الله مظفری به عناوین رویدادهای هنری به مناسبت روز شیراز اشاره و بیان کرد: بخشی از این رویدادها را به بازساخت المان‌های حجمی با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اختصاص دادیم که هنرمندان مشغول ساخت ۱۱ المان حجمی در باغ هنر به طور زنده هستند.
او افزود: بخشی از این رویداد را نیز به کاشت ۱۰۰ هزار اصله بهار نارنج اختصاص دادیم که این باغ فاقد درخت نارنج بود و قرار است در این باغ فضایی به شکل نارنجستان ایجاد شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز بیان کرد:  ساخت المان قفل شیراز به نام قفل قمری که دو کلید دارد و اصل این قفل در موزه حرم حضرت شاهچراغ(ع) نگهداری می‌شود، به دست صنعتگران شیرازی از دیگر اقدامات روز شیراز توسط این سازمان است.
مظفری بیان کرد: رویداد دیگری هم به نقاشی‌های زنده که مکتب شیراز را پی می‌گیرد، اختصاص داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.