×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش نعنا مناسب روزه داران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، ساره حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تهیه دمنوش نعنا و مصرف آن در ماه مبارک رمضان برای کاهش بروز اختلالات سیستم گوارشی و رفع قولنج و دردهای روده‌ای، معده مفید است و از ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مصرف آن در وعده افطار سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و از افزایش وزن جلوگیری می کند و دارای مقادیر بسیاری منتول دارد؛ منتول ماده‌ای ضد درد است و در کاهش سردردهای ناشی از کم آبی در ماه مبارک مفید است. آرامبخش و مسکن اعصاب، نشاط آور و مقوی بوده و در پیشگیری از سرطان، نقش موثری دارد. در کاهش التهاب مفصلی مفید است و و علائم و درد روماتیسم مفصلی را کاهش می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه می‌توان این دمنوش را با استفاده از برگ‌های تازه نعناع آماده کرد برای تهیه دمنوش نعنا مقداری برگ تازه نعنا را در آب‌جوش انداخته و حدود ۴ تا ۸ دقیقه دم کنید، افزود: پونه گیاهی از خانواده نعناع است و طبیعتی گرم و خشک دارد و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، مشکلات مثانه و بیماری‌های کبدی کاربرد دارد.

وی بیان کرد: دمنوش نعنا برای درمان سرماخوردگی و زکام موثر بوده و گلودرد را تسکین می‌بخشد؛ مصرف دمنوش نعنا در وعده افطار و تا وعده سحری به جهت داشتن خاصیت ادرارآوری با تاثیر بر عملکرد کلیه‌ها سبب حذف سموم از بدن می‌شود و سردرد های ناشی از روزه داری را تسکین می‌بخشد.

عضو گروه تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران بارداری دمنوش نعنا منع مصرف دارد؛ باید توجه داشت که در دوران بارداری با مشورت پزشک از دمنوش‌های گیاهی استفاده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.