×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مزایای کاربرد گیاهان در سبد غذایی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، سارا عالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گیاهان دارویی مانند زردچوبه، زنجبیل، برگ ریحان، نعناع و دارچین که معمولاً در غذاهایمان استفاده می‌شوند از مزایای سلامتی فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

ژل آلوئه ورا صبر زرد

عالی‌زاده با اشاره به این‌که در طب سنتی هندی آلوئه ورا به‌عنوان پادشاه گیاهان دارویی شناخته می‌شود، افزود: این گیاه در برگ‌های گوشتی خود آب را ذخیره می‌کند و به همین دلیل است که می‌تواند در شرایط بسیار خشک نیز پایدار باشد؛ بنابراین، رشد آلوئه‌ورا در باغچه یا گلدان شما نیاز به مراقبت‌های زیادی ندارد اما در عوض می‌تواند انواع مختلفی از مشکلات مرتبط با سلامتی مانند یبوست، ناراحتی گوارشی، آکنه و ضعف ایمنی بدن را برطرف کند.

 

این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که ریحان را ملکه گیاهان دارویی می‌دانند، عنوان کرد: این گیاه دارای خواص متعددی است ازجمله رایحه‌ قوی آن به اندازه کافی سودمند است که با رشد باکتری‌ها مقابله می‌کند.

وی تصریح کرد: این گیاه به خاطر خواص درمانی فوق‌العاده‌ای که دارد، مانند افزایش قدرت مبارزه با استرس، افزایش طول عمر، درمان سرفه، درمان سوء هاضمه، ضد سرطان و مفید برای توقف ریزش مو، بیماری‌های قلبی، دیابت و … شناخته شده است.

 

اسانس نعناع فلفلی

عالی‌زاده با اشاره به این‌که از گیاه نعنا برای بهبود خلق‌وخو استفاده می‌شود، افزود: این گیاه داروییِ تازه معطر برای طیف گسترده‌ای از اهداف استفاده می‌شود؛ از تقویت خلق‌وخو گرفته تا درمان سوءهاضمه، که برای رشد به آب زیادی نیاز دارد.

این کارشناس گیاه‌پزشکی عنوان کرد: ازجمله خواص این گیاه دارویی می‌توان به حفظ پویایی دستگاه گوارش، تقویت ایمنی، بهبود خلق‌وخو، تسکین سرفه، حفظ سلامت دستگاه تنفسی و دور کردن پشه‌ها اشاره کرد.

 

 

وی با اشاره به این‌که شنبلیله گیاهی همیشه سبز است که هم برگ و هم دانه‌های آن دارای خواص فراوانی است، عنوان کرد: ازجمله این خواص می‌توان به کنترل سطوح کلسترول، جلوگیری از ریزش موها، افزایش اشتها، تقویت سیستم ادراری، پاکسازی خون، کاهش فشارخون و مفید برای در مفاصل و دیابت اشاره کرد.

عالی‌زاده با بیان این‌که رازیانه یک گیاه طعم‌دهنده و معطر است که برای درمان انواع مختلفی از مشکلات سلامتی مفید است، تصریح کرد: ازجمله خواص این گیاه می‌توان به درمان سرفه، کنترل کلسترول، بهبود بینایی، درمان حالت اسیدی در بدن، جلوگیری از تنفس بدبو و افزایش شیر مادر اشاره کرد.

 

گشنیز Coriandrum sativum

 

این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که گشنیز گیاهی غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست، ادامه داد: برگ، دانه و پودر دانه این گیاه برای سلامتی بسیار مفید است، عنوان کرد: این گیاه دارویی علاوه بر عطر و طعم متمایزی که به مواد غذایی می‌بخشد، طیف وسیعی از خواص دارویی را به خود اختصاص می‌دهد که ازجمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از خراب شدن غذا، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، درمان احتباس ادرار، بهبود هضم غذا، تنظیم چرخه قاعدگی، درمان آکنه و … اشاره کرد.

 

زنجفیل زنجبیل ginger

وی با اشاره به این‌که زنجبیل؛ راه حل ریشه‌ای برای بسیاری از بیماری‌هاست، عنوان کرد: شما هر مشکلی را نام ببرید زنجبیل جواب آن است و برای انواع مختلفی از مشکلات سلامتی مفید است، ازجمله فواید این گیاه می‌توان به درمان سوءهاضمه، تسکین درد، کنترل فشارخون، درمان سرماخوردگی، سرفه، آنفلوآنزا و آسم و تسکین درد و گرفتگی‌های قاعدگی اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.