×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بسیج در ایلام

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی ایلام که مزین به نام  “شهید علی بسطامی”  است با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افتتاح شد.

برای رسیدن به مرجعیت ملی باید تفکر جهانی داشته باشیم

دکتر مهدی رحیمی در این رویداد علمی، با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مناطق زاگرس نشین کشور در تحقیق و توسعه گیاهان دارویی ابراز کرد: مرکز نوآوری بسیج کشور، حامی طرح های مراکز تحقیقات گیاهان دارویی استانها، برای تبدیل شدن به مرکز مرجع در سطح ملی و فراملی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: رونق تولیدات بخش گیاهان دارویی در گرو هم افزایی و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج علمی استان بوده و قطعاً نتیجه این هم افزایی، پیشرفت و توسعه فناوری گیاهان دارویی در کشور خواهد بود.

وی، با بیان اینکه برای رسیدن به مرجعیت علمی باید فراتر از مرز حرکت کنیم و پا به عرصه های جهانی بگذاریم عنوان کرد: در جهت رسیدن به این هدف متعالی، سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در کنار نخبگان خواهد بود و از تمامی ظرفیت ها برای تحقق این امر مهم استفاده خواهد کرد.

کتابخانه مرجع گیاهان دارویی از اولویت های اصلی مرکز تحقیقات بسیج ایلام است

دکتر ناصر عباسی مدیر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بسیج نیز در این برنامه علمی اظهارکرد: این مرکز تحقیقات، زمینه را برای فعالیت در حوزه سلولی مولکولی و گیاهان دارویی برای پژوهشگران آماده کرده است.

وی، هدف از تاسیس این مرکز را شناسایی اجزاء فعال گیاهان دارویی استان ایلام و تولید داروهای گیاهی دانست و بیان کرد: سم شناسی مواد شیمیایی و گیاهی از دیگر برنامه های اساسی این مرکز است و امیدواریم با توجه به نیاز این مرکز به کتابخانه گیاهان دارویی، راهگشای بسیاری از مشکلات شاخه های طب گیاهان دارویی باشیم.

دکتر عباسی، این مرکز را نیازمند تجهیزات مدرن و تخصصی دانست و تاکید کرد: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز نه تنها مشکلات نخبگان در حوزه گیاهان دارویی برطرف می شود، بلکه زمینه لازم برای تبدیل شدن استان به قطب مرکز گیاهان دارویی در کشور فراهم می شود .

مسئول مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بسیج از ارتباط موثر دانشگاه علوم پزشکی و بسیج علمی و پژوهشی به عنوان یک فرصت مناسب برای هم افزایی و تعامل بیشتر این دو نهاد یاد کرد و گفت : نخبگان و محققان استان، می توانند از این فرصت پیش آمده برای بررسی فنی و آزمایشگاهی تحقیقات خود بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.