×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۰ هکتار باغ جاجرم زیر کشت سنجد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سنجد یکی از محصولاتی است که به‌تازگی کشت آن در جاجرم رونق یافته؛ چراکه در سنوات گذشته با تبلیغات وسیع پیرامون ارزش غذایی و کاربرد دارویی آن در طب سنتی شاهد اقبال عموم به این محصول هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: با توجه به شرایط. اقلیمی شهرستان این گیاه تاب‌آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشکسالی و آفات دارد و از قدیم نیز در کنار جوی آب و نهرها کشت آن متداول بوده است.وی افزود: توجه به کشت سنجد امروز به یک کلید در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

عباسیان تصریح کرد: کشت درخت سنجد با اینکه دارای قدمت و پیشینه زیادی در جاجرم است اما نگاه توسعه محور برای افزایش سطح زیر کشت این‌گونه ارزشمند هیچ زمان مطرح نشده بود چراکه غالباً به‌صورت پراکنده در مسیر انتقال آب و نهرها به‌منظور استفاده از سایه و میوه آن کشت می‌شد ولی در سنوات اخیر کشت آن به‌صورت باغ در منطقه رونق گرفته و شاهد اضافه شدن سطح زیر کشت باغات هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم بیان داشت: با شیب ملایم در زمینهٔ کشت این محصول و توسعه باغات به شرایط بهتر در راستای فروش بیشتر و تبدیل برخی مناطق برای تولید عمده می‌توان دست‌یافت.وی افزود: تأمین نهال‌های مرغوب و باکیفیت، احداث باغات جدید با روش‌های نوین آبیاری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

عباسیان بیان داشت: در حال حاضر در شهرستان جاجرم ۲۰ هکتار باغ متمرکز سنجد در شهرستان طی ۳ سال گذشته احداث شده که در سال جاری به بار نشسته است.وی در انتها گفت: از هر هکتار، ۲ تن محصول سنجد برداشت می‌شود که از قرار هر کیلو ۲۵ هزار تومان می‌تواند درآمدزایی خوبی در بخش کشاورزی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.