×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علت و درمان افسردگی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، دکتر علی شکوری گنجوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دلایل بروز افسردگی در افراد، بیان کرد: این بیماری در نتیجه استرس، اضطراب و ترس در بدن اشخاص ایجاد می‌شود.

وی در خصوص تفاوت بین اضطراب و استرس، افزود: اضطراب حاصل یک مجموعه عوامل در زندگی است که به مرور در درون فرد جمع شده و منجر به ایجاد مشکل اضطراب می‌شود اما استرس یک احساس لحظه‌ای و زودگذر بوده و عقبه‌ای ندارد.

وی با تاکید بر این‌که طب سنتی به تنهایی نمی‌تواند مشکل افسردگی را بهبود بخشد، ادامه داد: برای درمان افسردگی استفاده از گرمی‌جاتی چون غنچه گل سرخ (یا قطره گل سرخ)، گل گاو زبان، بهار نارنج، به لیمو و گلاب از لحاظ جسمی بسیار مفید است اما کافی نیست و در کنار همه این موارد، علتی که فرد را دچار استرس و ترس و در نهایت افسردگی کرده باید برطرف شود.

شکوری با بیان این‌که افراد مبتلا به افسردگی همواره در یک حالت غم و غصه پایدار قرار دارند، متذکر شد: وجود عواملی چون اضطراب و استرس، بدن را به سمت سردی مزمن و پایدار سوق می‌دهد، بنابراین افراد دچار افسردگی باید از گرمی جات استفاده کرده و راه‌های ورود ترس و اضطراب و استرس را از وجود خود دور کنند و در واقع هم باید دستورالعمل‌های طب سنتی برای جسم را رعایت کرد و هم روحیه‌ خود را تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه‌های تقویت حافظه نیز گفت: ضعف حافظه جزو بیماری‌هایی است که از سردی مغز ناشی می‌شود و گیاهانی چون کندر، مصطکی و گل سرخ با ایجاد گرمی در مغز برای تقویت حافظه بسیار مفید هستند و افراد می‌توانند کندر و مصطکی را باهم ترکیب کرده و استفاده کنند.

وی با بیان این‌که مصرف این گیاهان باعث گرمی مغز شده و سردی آن را می‌گیرند، افزود: مغز در یک حد مشخص هرچقدر گرم و خشک شود، تیز و قوی تر می‌شود، برای همین در تحقیقات انجام‌گرفته توسط دانشمندان نیز مشخص شده که اغلب افراد باهوش مثل استیون هاکینگ دارای مزاج خشک و سوداوی بوده و افراد دارای مزاج تر نسبت به دیگر افراد اندکی کندذهن تر هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.