×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار صنعت گیاهان دارویی در خصوص باقیمانده ترکیبات ضدعفونی کننده در ادویه جات

گاز اتیلن اکساید دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است. در برخی از کشورها، کارخانه ها از این گاز جهت گندزدایی ادویه جات و موادی که بسته بندی می شوند، استفاده می کنند. اما استفاده از اتیلن اکساید و مشتقات آن بر روی مواد غذایی در اروپا مجاز نیست. با این حال هنوز هم، برخی خریداران اروپایی در حال یافتن ادویه و گیاهان با پسماند اتیلن اکساید بیش از حد مجاز هستند.

 

پسماند اتیلن اکساید که در ادویه ها و گیاهان وجود دارد

برای جلوگیری از آلودگی ادویه ها به حشرات و سایر آلاینده های میکروبیولوژیکی، تأمین کنندگان کشورهای در حال توسعه باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، که می تواند شامل عملیات حرارتی یا بخور باشد.

اگر از بخور استفاده می کنید، باید فقط از ضدعفونی کننده های رسمی تأیید شده استفاده کنید. اتحادیه اروپا (EU) استفاده از متیل بروماید و اتیلن اکساید را ممنوع کرده است. ولی هنوز هم خریداران اروپایی در حال یافتن بقایای این مواد ممنوعه در ادویه جات و گیاهان هستند. در نوامبر سال ۲۰۲۰، انجمن ادویه جات اروپا (ESA) از همه شرکت های عضو خواست اطلاعات موجود در مورد باقیمانده اتیلن اکساید موجود در گیاهان و ادویه ها را به اشتراک بگذارند. هدف از این کار انجمن ادویه جات اروپا، نگاه کلی به مشکلات احتمالی بوده است. این مطالعه نشان داد که ۷ درصد از نمونه های تجزیه شده، دارای باقیمانده اتیلن اکساید بیش از حد مجاز بودند. ESA به جمع آوری داده ها ادامه داده است. در ژانویه ۲۰۲۱، ESA به اعضای خود در مورد الزامات قانونی اروپا برای باقیمانده اتیلن اکساید یادآوری کرد.در اتحادیه اروپا، شما می توانید از اتیلن اکساید و مشتقات آن برای ضدعفونی کردن برخی محصولات استفاده کنید، اما در محصولات غذایی خیر.اروپا قانون زیر را در مورد میزان حداکثر سطوح پسماند برای محصولات صنعت ادویه تنظیم کرده است (اتحادیه اروپا حداکثر پسماند را به عنوان مقدار کل اتیلن اکساید و ۲-کلرواتانول بیان شده به عنوان اتیلن اکساید محاسبه می کند):

جدول گندزدایی

 

 

چگونه می توان از آلودگی به اتیلن اکساید جلوگیری کرد؟

چند قانونی که باید رعایت شود شامل موارد زیر است:

۱- اگر می خواهید به اروپا صادر کنید، از اتیلن اکساید روی ادویه جات و گیاهان استفاده نکنید. چندین کشور استفاده از اتیلن اکساید را مجاز می دانند. اما، استفاده از آن در محصولات غذایی در اروپا غیرقانونی است.

۲- برای جلوگیری از آلودگی متقابل، ادویه ها و گیاهان خود را روی پالت های تیمار شده با اتیلن اکساید منتقل نکنید.

۳- ادویه ها و گیاهان خود را به داخل ظرف های میوه های تازه تحت تیمار با اتیلن حمل نکنید. برای رسیدن میوه ها مانند موز می توانید از اتیلن استفاده کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که اتیلن اکساید همچنین می تواند هنگام رسیدن میوه ها به طور طبیعی تولید شود.

۴- اگر روی ادویه ها یا گیاهان ترکیب اتفون پاشیده می شود، باقیمانده اتیلن اکساید را بررسی کنید، زیرا مطالعات نشان می دهد که اتفن هنگام تجزیه به اتیلن تبدیل می شود.

 

منبع:مرکز ارتقاء واردات از کشورهای در حال توسعه (CBI)

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.