×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گام های موثر بنیاد علوی لنده در زمینه اشتغال زایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان لنده از کاشت بیش از ۱۵۰ هکتار گیاهان دارویی در مناطق سردسیری کوه سیاه و مناطق گرمسیری شهرستان لنده خبر داد.

مراد مرادی‌ پور افزود: با توجه به ظرفیت سازی برای توسعه محور در شهرستان، یکی از مواردی که باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت حوزه اشتغال بود.

وی با بیان اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان کشت ۱۵۰ هکتاری گیاهان دارویی در لنده عملیاتی شده است، ادامه داد: سازگاری و انطباق خاک منطقه با کشت گیاهان دارویی نقش مؤثری در بازدهی و درآمد زایی و توسعه این محور برای مردم دارد.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی با اشاره به اعتبار ۵ میلیاردی این پروژه گفت: با هدف توسعه اشتغال‌ زایی برای مردم و به ویژه جوانان منطقه، کشت زیره، موسیر، کینوا، آویشن، نعناع و به لیمو را در منطقه اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای ۸۵ کشاورز تسهیلات قرض الحسنه برای کاشت گیاهان دارویی پرداخت شد گفت: اشتغال زایی به صورت مستقیم ۱۰۰ نفر و غیر مشتقیم بیش از هزار نفر به صورت مشغول کشت و برداشت گیاهان دارویی هستند.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت: محور‌های فعالیت بنیاد در چندین بخش هدف گذاری شده و توسعه زیرساخت‌ها در کنار سایر موارد را نیز خواهیم داشت.

مراد پور گفت: با توجه به فصل برداشت گیاه دارویی در این شهرستان خرید محصولات گیاهان دارویی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و با بازار‌های کشور و خارج از کشور به فروش می‌شود.

همچنین سرپرست اداره تعاون و کار و امور اجتماعی کهگیلویه در بازید از کارگاه‌های فعال بنیاد علوی در لنده گفت: بنیاد علوی در زمینه اشتغال روستایی طرح‌های بسیار مهمی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، زنبور داری در دست اقدام دارد که جای تقدیر دارد.

شهرستان لنده حدود ۸۵ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و موگرمون نزدیک به ۲۳هزار نفر را در خود جای داده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.