×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تأثیر گیاه دارویی “آنیسون” بر علائم سندرم پیش از قاعدگی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سندروم پیش از قاعدگی یک بیماری بسیار شایع است. علائم این اختلال، کسر قابل ملاحظه‌ای از زنان در سن قاعدگی را درگیر می‌کند. علائم این سندرم که مشتمل بر بروز اختلالات در احساسات، سلامت جسمی و رفتار خانم ها در روزهای خاصی از چرخه قاعدگی، به عبارتی درست قبل از شروع قاعدگی است، روی کیفیت زندگی آنها تاثیر می گذارد.

اخیرا دارویی با منشاء گیاهی به نام “آنیسون” طی مطالعه‌ ای در پژوهشکده علوم غدد درون‌ ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد بررسی قرار گرفته که نشان می‌دهد می‌تواند در کاهش علائم این اختلال تاثیر داشته باشد.

دکتر فهیمه رمضانی تهرانی، رئیس مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این خصوص گفت: در این مطالعه به دو گروه از دختران واجد شرایط کپسول‌ های حاوی این دارو و دارونما که به لحاظ شکل و اندازه تفاوتی با داروی اصلی نداشتند، داده شد.

این استاد دانشگاه یادآور شد که هیچ یک از دو گروه از محتویات کپسولی که دریافت کرده‌اند، اطلاعی نداشته‌ اند.

مجری این مطالعه اظهار کرد: پس از دو ماه مداخله در هر گروه درمان با “آنیسون” نسبت به گروه مصرف کننده دارونما، شدت علایم سندرم نسبت به قبل از درمان کاهش نشان داده است.

وی تاکید کرد: هر چند نتایج این مطالعه نشان داد که به نظر می رسد “آنیسون” در مقایسه با دارونما می‌تواند شدت علایم سندرم را کاهش دهد، ولی مطالعات بیشتری در جمعیت های مختلف و با مقادیر گوناگون این گیاه برای نشان دادن اثرات بر سندرم پیش از قاعدگی نیاز است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.