×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد ۸۰۰ شغل در زمینه گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، عزیزالله جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد علوی ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در پروژه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی به متقاضیان پرداخت کرد.

وی بیان کرد: از این میزان ۲۵۰میلیارد ریال در زمینه تامین مواد اولیه، یکصد میلیارد سرمایه در گردش و ۳۰میلیارد ریال با هدف خرید ادوات و افزایش ضریب مکانیزاسیون به متقاضیان پرداخت شد.

جعفری اظهار کرد: در این بخش بر اساس قرارداد منعقد شده ،۲۰۰ هکتار گونه های بذری شامل گلرنگ، بولاف، کاسنی و ۱۰۰هکتار گونه های نشایی نعنا، آویشن، رزماری و گل محمدی زیر کشت رفت.
وی راه اندازی کارگاه خشک کن گیاهان دارویی، عرقیات و اسانس و همچنین راه اندازی گلخانه های تولید نشا را از مهمترین اهداف این پروژه با هدف تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان اعلام کرد.

جعفری اجرایی شدن برنامه تدوین قرار در مزرعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: پس از تفاهم همکاری با هفت شرکت ،محصولات تولیدی کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: تعداد گونه های گیاهی موجود در کل کشور هفت هزار گونه و در کل قاره اروپا نیز هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده است .

جعفری با اشاره به اینکه از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰گونه گیاهی در این استان افزون بر ۴۲۵ گونه آن دارویی است ، اضافه کرد: از هر پنج گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک گونه آن کاربرد دارویی دارد. این در حالی است که در کشور ۷۲۵ گونه و در قاره اروپا ۸۰۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد.

جعفری بیان کرد: در منطقه حفاظت شده دنا تاکنون یک هزار و ۲۵۰ گونه گیاهی شناسایی شده که حدود ۱۶.۶ درصد کل گونه های گیاهی کشور است.
وی اضافه کرد:از مجموع گیاهان دارویی در این منطقه ۱۱۱ گونه آنها خوراکی ،۲۰۰ گونه دارویی،۸۷ گونه رنگی،۵۰ گونه درخت و درختچه و میوه وحشی ، ۶ گونه مان دار ، ۱۲ گونه روغنی ، ۴۰ گونه صمغ دار ،۸۷ گونه اسانس دار و ۲۵ گونه ادویه ای هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.