×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید مرزنجوش برای نخستین بار در کازرون

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گیاه دارویی مرزنجوش برای نخستین بار، از شش هزار مترمربع اراضی کشاورزی روستای پیر مهلت بخش کنارتخته و کمارج این شهرستان آغاز شد.

حمید رشیدی با بیان اینکه این گیاه دارویی چندساله، از سال دوم به بعد طی چهار مرحله در سال برداشت می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برگ خشک در سال تولید شود.

وی اظهار داشت: گیاه دارویی مرزنجوش ازجمله محصولات کشاورزی کم آب بر است که در مقابل شرایط جوی به ویژه گرمای محیط بسیار تحمل‌پذیر است و با شرایط اقلیمی شهرستان کازرون بسیار سازگار است.

رشیدی با اشاره به اینکه معروفترین خاصیت طبی مرزنجوش، آرامبخشی آن است، افزود: درمان سرماخوردگی، تقویت بدن در برابر عفونت ها، قولنج کودکان، درد مفاصل و عضلات و درمان سردرد از خواص درمانی این گیاه دارویی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: هر کیلوگرم مرزنجوش به قیمت ۱۰۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود که با کشت این محصول برای بیش از ۱۵ نفر کارگر فصلی اشتغالزایی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.