×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طب سوزنی در درمان کرونا موثر است؟

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از بهداشت نیوز، دانشیار دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به نوپدید بودن بیماری کرونا، استفاده از طب سوزنی و مکمل در درمان کرونا باید بر اساس مستندات علمی باشد.

دکتر شاپور بدیعی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت ابتلا و یا بروز علائم مشکوک به کرونا برای بررسی و تشخیص این بیماری به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا کلینیک های درمانی مراجعه نمایند خاطر نشان کرد: در صورت ابتلا ،بهترین راهکار، رعایت توصیه های پزشکانی است که در این زمینه آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه طب سوزنی به عنوان یکی از طب های مکمل در سراسر دنیا شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد تصریح کرد: در ۱۰۰ سال  اخیر با افزوده شدن منابع علمی و تحقیقات و پژوهش ها در این زمینه، جایگاه خود را در کمک به درمان برخی از بیماری ها همچون چاقی و لاغری، استرس و مشکلات روحی خفیف، مشکلات باروری و بسیاری از مشکلات جسمانی باز کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در طب سوزنی با استفاده از سوزن هایی با آلیاژ و اندازه خاص در نقاط خاصی از بدن، مکانیزمی در بدن ایجاد می شود تا بدن خود ترمیم را انجام و در کمک به بهبودی بیماری تاثیر گذار باشد.

دکتر بدیعی با تاکید بر مراجعه و استفاده از خدمات مراکز معتبر از جمله پزشکان متخصص و سلامت کده هایی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند اظهار کرد: در صورت استفاده نابجا از روش طب سوزنی توسط افراد غیر علمی و آموزش ندیده به طور حتم فرد با عوارض جسمانی روبرو خواهد شد.

وی مدت زمان هر جلسه طب سوزنی را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه و دوره درمان را شش تا ۱۲ جلسه عنوان کرد و گفت: برخی از سازمان های بیمه گر، خدمات طب سوزنی را زیر پوشش قرار داده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.